Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2015-eiere uten autopilot - har dere automatiske fjernlys?

Startet av 3irikur, tirsdag 12. januar 2016, klokken 22:48

« forrige - neste »

3irikur

Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Autowinder

Godt det gikk bra med føreren, og betryggende at det skyldes brukerfeil og ikke forhold ved bilen.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Elmo

Men det skaper vel enda en diskusjon om elbil og brannfare, når de skriver  (sitat):
"En stund etter kollisjonen tok bilen, en el-bil, fyr." (min utheving).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tutti

#3
Hvis dette skjer igjen så husk at man må gi gass og kjør ut av planovergangen med en gang. Bommene er nemlig laget slik at de lett knekker når en bil kjører på dem. Ikke bli stående og prøv å dytte med armene slik denne karen prøvde seg på!

Brannen kan skje i etterkant pga. gnistregnet fra stål som skraper mot hverandre i kollisjonen.

Dersom denne sjåføren i tillegg ignorerte lys og lyd signalene som skal melde fra før bommene gikk ned, så kan dette bli en dyr opplevelse for han.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: tutti på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:28Brannen kan skje i etterkant pga. gnistregnet fra stål som skraper mot hverandre i kollisjonen.
Mitt inntrykk er at brannen startet når bergingsbilen forsøkte å vinsje bilen ut på veien. Man kan se det litt utifra bildene. Etter kollisjonen ligger bilen ett stykke fra veien, mens når brannen startet ligger bilen rett ved veien.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Panzer UP

På innsiden av bommene på planoverganger så står det at man skal kjøre ned bommen ved nød.
Hvordan funker det med city brems funksjonen da?? Min bil bråbremser foran bommene i parkeringshus og jeg antar at den vil gjøre det på en planovergang også.
Folkevogn eOPP

Autowinder

Da blir det å legge inn revers og rygge ned bommen bak tenker jeg ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Coolio

City nødbrems trer i kraft når du ikke foretar deg noe (som om du ikke vet at det er noen hindring), om du bremser eller gir gass overstyrer du dette systemet (at DU har kontrollen) og ville kunne kjøre på hindringer.

Elmo

Sitat fra: Coolio på torsdag 10. desember 2015, klokken 10:11
City nødbrems trer i kraft når du ikke foretar deg noe (som om du ikke vet at det er noen hindring), om du bremser eller gir gass overstyrer du dette systemet (at DU har kontrollen) og ville kunne kjøre på hindringer.

Jeg vet at det du sier gjelder hvis du bremser, men trodde ikke det også gjelder hvis du gasser.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA