Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Blir så eitranes for#*_%&!!!

Startet av VL, onsdag 16. desember 2015, klokken 13:09

« forrige - neste »

Kent

Hva mener du egentlig med "uferdig varmeapparat"? Varmeapparatet klarer i allefall å holde bilen god å varm i 15 minus, noe kaldere en det har jeg ikke prøvd ennå. Det bruker riktignok en god del strøm, men det må man forvente når varmen drives utelukkende på strøm :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

PokerFjes

Urabus - virker nesten som du synes dette er en dealbreaker for valg av e-Golf? Hva spesifikt er det du mener er så uferdig med varmeapparatet? :)  Det er forøvrig ikke ironisk ment. Jeg synes de kunne gjort dette litt bedre.

Det jeg har oppdaget er at Golfen (2016 m/VP) holder lavere temperatur enn en Mk6 TDI og i3 når alle er innstilt på 22 grader. Jeg hang opp en bluetooth temperatursensor i ryggespeilet - i ansiktshøyde på alle tre bilene og kjørte i 30 minutter før jeg avleste temperaturen. Dette er resultatet:

i3: 20.8C (virker kraftigere og varmere enn E-Golf)
06 Golf TDI: 20.8C
16 E-Golf: 19.6C

e-Golfen holder mer enn 1 grad lavere temperatur, og dette er helt klart merkbart. Har de gjort dette for å tweake (les: jukse) til seg litt mer rekkevidde på vinteren? Forøvrig har jeg ingen problemer med å få god temperatur ut av varmeapparatet, men jeg må sette temperaturen opp til 23-23.5 for å oppnå samme temp som ved 22 grader i de andre to bilene.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

urabus

Ok. Jeg har ikke varmepumpe.

I normal modus kommer det varme men det hjelper ikke så mye hvis du må kjøre fra ladestasjon til ladestasjon.

Det er mulig VW sliter med sw. For i fjor vinter gikk det bedre. Og skal du kjøre på ECO mode kan du glemme varme i bilen.

Klart det er en dealbreaker.

Hadde Leaf med VP og den var jo bedre varmeapparat i.

Så ja jeg mener VW har kastet inn et veldig sparsomt varmeapparat.

I 15 minus hadde jeg tatt Mondeon i stedet.

PokerFjes

Sitat fra: urabus på torsdag 03. desember 2015, klokken 23:25
Ok. Jeg har ikke varmepumpe.

I normal modus kommer det varme men det hjelper ikke så mye hvis du må kjøre fra ladestasjon til ladestasjon.

Det er mulig VW sliter med sw. For i fjor vinter gikk det bedre. Og skal du kjøre på ECO mode kan du glemme varme i bilen.

Klart det er en dealbreaker.

Hadde Leaf med VP og den var jo bedre varmeapparat i.

Så ja jeg mener VW har kastet inn et veldig sparsomt varmeapparat.

I 15 minus hadde jeg tatt Mondeon i stedet.
ECO reduserer effekten til varmeapparatet, i ECO+ er varme avslått. Men det er jo bare å kjøre i normal modus?? Du kan jo ikke konkludere med at varmeapparatet er dårlig hvis du kjører bilen i en modus som begrenser nettopp varmeapparatet.
Hva slags turer har du som krever at du kjører fra ladestasjon til ladestasjon? Kjørte nylig 110km med 50% motorvei i ca -8 grader og tempen på 23 grader. Holdt fartsgrensa og kom frem med litt over reserven på tanken. Jeg har ikke kjørt i -15, men selv om noe ikke stemmer med innstilt temperatur vs faktisk temperatur, så holder den jo glatt 19.5 grader samme hva slags temperatur det er ute. Er jo litt av meningen med en termostatstyrt temperatur.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

urabus

Du har VP.

Jeg snakker kun om bilen uten VP.
Og jeg påstår at VW sliter med sw siden den klarte seg bedre ifjor.
Har kjørt 20000 km.
Så deler bare litt av erfaringer gjort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA