Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns videoer

Startet av rlnd, søndag 27. desember 2015, klokken 11:55

« forrige - neste »

rlnd

Skulle bytte over til vinterdekk og selvsagt får jeg ikke av de tyverisikre hjulboltene på begge bakhjulene, fremhjulene gikk fint. De slipper når jeg tar i, noen som har erfaringer med å få de ut hos møller eller dekkforhandler? Tar de det på drop-in? Pris?
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Rio

De detekterer nok at du kanskje ikke er 100% ærlig, så de tyverisikrer og forhindrer deg i å ta av hjulene! :D :D :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TB

Av tidlegare erfaring er det viktig å ha korrekt "bits" - som passer i boltene du har. Her er mange ulike typar, som kan sjå nesten like ut. Opplevde å få feil - då var det uråd å få ut bolten.

Er ellers viktig at "bits" står beint på bolten - slik at krafta blir overført ut til "sidene" på bolten. Om den blir skeiv vil den ofte hoppe i sporet - resultat er at "bits" og bolt blir defekt og må bli bytta.

Måtte borre ut ei skrue pga. dette ein gong, men trur ikkje eg måtte betale for det pga. "bits" var feil.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

EAKF

Etter min mening er den spesial-bit'en altfor dårlig. Det er alt for lite inngrep mellom denne og skruen til felgen. Den tåler f.eks ikke at man setter en stor nøkkel på, og drar til med kanskje 150 Nm før bit'en bare sklir av. Du bør få den av med en stor slag-skrutrekker, det var det jeg måtte gjøre. Jeg har derfor byttet ut spesial-skruene med vanlige hjulbolter med 6-kant-hode, så slipper jeg å plundre mer med det.
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

eivhelle

Det første jeg gjorde da jeg fikk bilen var å bytte ut de tyverisikre hjulboltene. Det holder med en skikkelig glipp for å ødelegge boltene tilstrekkelig til at det nesten er håpløst å få tak.

Jeg anser irritasjonen som større enn nytteverdien slik dette er konstruert her.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

rlnd

Det løste seg hos møller, de gjorde byttet gratis men måtte betale 250 for 4 nye bolter, tok 30 min.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA