Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: elektriker for installasjon av ladestasjon

Startet av kawa89, onsdag 09. desember 2015, klokken 22:41

« forrige - neste »

kawa89

Hei.
Har kjøpt en E Golf og vil lage til en fast Ladekabel til bilen,Men virker som det er mange forskjellige varianter og priser.
Er det noen som har noen ladekabler å anbefale?

Også har jeg ett utlys på husveggen der som jeg parkerer bilen, Vil det Være mulig å hente strøm fra det punktet,Eller må jeg med ny kabel/kurs ifra sikringsskap?

Håper det er noen som kan oppklare litt I alt eg lurer på her:)
Er det noen ladekabler som er bedre eller dårligere for batteriets del,Eller er det ingen forskjell?
Og

TomR

Hei

Kan anbefale søkefunksjonen her på forumet. Dette er et tema som er mye diskutert :) men kanskje ikke formulert akkurat sånn du sier

Tom
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

elektrolux

Ofte er det enkleste det beste.

Bruk original ladekabel som fast kabel hjemme.

Trenger du kabel å ha med på tur og/eller for 16A lading hjemme er den kommende RAY kabelen fra Charge-amps et populært valg.

Kan reserveres bl.a fra oss.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

fredag

Salto sin boks er vel en av de mest utbredte ladeboksene i Norge:



http://www.salto.no/ladeprodukter/ladestasjoner/saltoboks-type-2

For en e-golf trenger du bare 1-fase 16A.

Bestilles via din elektriker.

For batteriet sin del er det ingen forskjell. En fastmontert ladeboks som dette er anbefalt fremfor å lade på gammeldags mormor-kontakt. En fastmontert ladeboks gir bedre elsikkerhet/brannsikkerhet og raskere lading.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

tutti

#4
Sitat fra: fredag på tirsdag 10. november 2015, klokken 23:39
Salto sin boks er vel en av de mest utbredte ladeboksene i Norge:



http://www.salto.no/ladeprodukter/ladestasjoner/saltoboks-type-2

For en e-golf trenger du bare 1-fase 16A.

Bestilles via din elektriker.

For batteriet sin del er det ingen forskjell. En fastmontert ladeboks som dette er anbefalt fremfor å lade på gammeldags mormor-kontakt. En fastmontert ladeboks gir bedre elsikkerhet/brannsikkerhet og raskere lading.
Jeg bruker også Salto (11 kWh boks 522) med fast kabel på min egolf. Men merk at selv om egolfen bare bruker 16A så er det mer fremtidsrettet (og koster omtrent det samme) å legge inn 3x16 hvis du har 400V TN nett. 11 kWh boksen har også tykkere kabel enn det du ser på dette bilde.

Siden Salto-bokser er vanlig på mange offentlige steder er det også kjekt å ha en universalnøkkel til sikringen med deg.

als77

Mener jeg las i manualen at e-Golf lader raskere på 400V enn de 3,6 den får ut maks på 230V?

elektrolux

Det stemmer ikke. e-Golf er av en eller annen grunn levert med 1 fase 16A lader og lader med maks 3,6 kW.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA