Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Staten vurderer å ta betalt for sakte-lading på innfartsparkeringsplasser

Startet av spaceman, fredag 09. oktober 2015, klokken 12:29

« forrige - neste »

jensjacob

Når bilen ikke vil starte pga. problemer med 12 batteriet, er det så fordi :

1 den ikke lader men der iøvrigt er strøm nok på batteriet ?
eller
2 at der vitterlig ikke er strøm nok på 12V batteriet ?

Hvis det er 2, så kan man vel selv lade 12 volt batteriet op som på en fossilbil og så selv efterfølgende køre på værksted.

Der var engang generatoren i min gamle Mercedes var i stykker. Da ladede jeg batteriet helt op og kørte ca. 40 km. uden lys eller andre strømforbrugere. Det eneste der brugte strøm var ECU og tændspole.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

DrNox

Min egolf stoppet etter melding om at 12vbatt ikke lader. Men etter 5min kunne jeg kjøre videre. Dette skjedde 3ganger. Dagen etter kjørte jeg den på verksted,de beholdt den 1 mnd og kjørte 25mil og jeg fikk en skramme i fronten(minimal). Kunne se på carnet at den ene teknikeren bodde noen hundre meter fra meg.
Merkelig følelse å levere inn en elbil som ikke lader på 12voltsbatt. så kjører verkstedet den i en måned. Heldige de ansatte som slipper å bruke egne biler. ::)

hstad

Håper du ga dei tyn for å ha kjørt 25 mil med bilen din!!
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

DrNox

De roet ned bruken etter at jeg sa jeg kunne følge med på car-net..
Bilen skulle kjøres for å framprovosere feilen..
Det tok ekstra lang tid siden verkstedet skulle kommunisere med Møller sentralt, som igjen skulle kommunisere med fabrikken i tyskland..
De hadde aldri hørt om feilen før..
Teknikere var på kurs..
Teknikere var syke..
Når jeg fikk bilen etter en måned, så var spørsmålet om jeg hadde en hekk hjemme?..den var vist litt skrapt opp..
Jeg sa til service-sjefen at jeg håpte de betalte teknikerene for helgearbeid! Spesielt den lørdagen de kjørte 5mil med den..
For en uke siden var jeg innom for og skrive under på et papir som måtte signeres. Dette var fordi de skulle sette inn en boks som skulle overvåke bilen. Avansert engelsk på et A4-ark..(jeg snakker og skriver engelsk flytende)

Nå venter jeg egentlig spent på om de har "fintet meg ut" med tanke på denne bokesen som det bare skulle finnes 3 av i Europa..

DrNox

Når det gjelder å gi verkstedet tyn for å kjøre bilen, så kunne jeg tenke meg å ta frem flatneven. :-X
Men de skal jo gi meg "service" i fem år.
Hva er vanlig prosedyre vil dere si mtp at de ansatte kjører bilene til kundene?

Lurte service sjefen meg når han spurte om teknikerene kunne kjøre bilen? Ville det ikke vært merkelig om man leverte inn bilen til verkstedet og sa at ingen fikk kjøre den?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA