Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av bno, onsdag 02. desember 2015, klokken 15:54

« forrige - neste »

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Rio

Jeg vet ikke om det er noe spesielt norsk, men det er nok heller ganske vanlig i mange land.

Men ja, det er trist at man ikke griper fatt i dette.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

elektrolux

Tankene går til Think og Fransk tankegang.

I Frankrike ville staten tatt over driften av Think. Med det forspranget (12 år) Think hadde kunne vi nå hatt en nasjonal produksjon av små miljøvennlige biler.

I stedet ble fabrikken overtatt av Ford som laget egne og oftest dårligere løsninger på f.eks varmeapparat, plast, chassis, motor, og batteri.

Hadde staten tatt over kunne vi hatt en blomstrende bilindustri også i Norge.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Sitat fra: elektrolux på fredag 30. oktober 2015, klokken 06:53
Tankene går til Think og Fransk tankegang.

I Frankrike ville staten tatt over driften av Think. Med det forspranget (12 år) Think hadde kunne vi nå hatt en nasjonal produksjon av små miljøvennlige biler.

I stedet ble fabrikken overtatt av Ford som laget egne og oftest dårligere løsninger på f.eks varmeapparat, plast, chassis, motor, og batteri.

Hadde staten tatt over kunne vi hatt en blomstrende bilindustri også i Norge.

Mnja, ikke så sikker på det...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

Til de som ser på staten som den beste industribygger; noen eksempler``på dette hvor de har overtatt andres ide/start og gjort det til en success?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Rio

Sitat fra: arthur på fredag 30. oktober 2015, klokken 07:43
Til de som ser på staten som den beste industribygger; noen eksempler``på dette hvor de har overtatt andres ide/start og gjort det til en success?

Telenor er fra Televerket, og er blitt en stor suksess. Staten er meget tungt inne.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

arthur

Ja, nettop, og her har vi et eksempel på at Telenor ble en suksess etter at selskapet ble privatisert og ikke overtatt av staten, prøv igjen!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

elektrolux

Statoil?

Startet for å forhindre at amerikanerene stakk av med inntektene fra Nordsjøoljen.

Grunnen til at Norge i dag er et av de rikeste landene i verden.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

asgeirn

Når man ser hvordan Arctic Roads har blitt filleristet her på forumet er det kanskje ikke rart om det ikke står investorer i kø for å prøve seg?
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Porsgrunn

Når man ser hvor mye ros og støtte Fortum og Grønnkontakt har fått så har det nok mest med behandlingen av og holdningen til kunder.

For Fortum og GK har det også ført til forståelse fra de fleste når problemer oppstår.

Men la oss ikke forsøple denne tråden med OT prat

arthur

Sitat fra: elektrolux på lørdag 31. oktober 2015, klokken 10:04
Statoil?

Startet for å forhindre at amerikanerene stakk av med inntektene fra Nordsjøoljen.

Grunnen til at Norge i dag er et av de rikeste landene i verden.

Startet av staten, javel, men så privatisert så igjen så bommer du totalt og får frem det motsatte poenget av hva du prøver å "selge". Siste forsøket nå!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

asgeirn

En annen kandidat er Garo, de har vel ganske stor utbredelse på Shuko-kontakter til lading.

Men på hurtigladestasjoner ser det ut som det er ABB, Delta og andre utenlandske aktører som dominerer.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

bno

Sitat fra: elektrolux på fredag 30. oktober 2015, klokken 06:53
Tankene går til Think og Fransk tankegang.

I Frankrike ville staten tatt over driften av Think. Med det forspranget (12 år) Think hadde kunne vi nå hatt en nasjonal produksjon av små miljøvennlige biler.

I stedet ble fabrikken overtatt av Ford som laget egne og oftest dårligere løsninger på f.eks varmeapparat, plast, chassis, motor, og batteri.

Hadde staten tatt over kunne vi hatt en blomstrende bilindustri også i Norge.

Ja dette er særs beklagelig. Men ville Ford noe egentlig med Think? Annet enn å legge det ned mener jag.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA