Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seiling?

Startet av rossifan46, mandag 27. juni 2016, klokken 07:51

« forrige - neste »

Cookie Monster

Tipper det kanskje er mulig å øke til 225 på eldre biler slik som rwd med autopilot klarer. Hvis det holder å bare bytte ut den sensoren og det faktisk ikke er andre forskjeller inni selve drive unit.
For er gjort noe endringer på bla rotor, stator i nyere drive units.

Men 250 klarer den nok ikke uten hjelp av den liten drive unit foran som på PD. For er ikke batteriet som begrenser men turtallet drive unit kan jobbe på som begrenser toppfarten.
2015 P85D

AppleKnocker

Sitat fra: cairnz på onsdag 25. mai 2016, klokken 18:38
Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 21. april 2016, klokken 19:07
Denne vil jeg gjerne ha. Måtte kjøre et akkutt sykt barn til sykehus midt på natten for en stund siden. Bannet over at bilen ikke klarte å karre seg over 210 på motorveien.
Si at du hadde 100km til sykehuset, og kunne holdt maks hastighet fra dør til dør (alts 240 fra gaten du starter i og gaten du parkerer) - en hastighet på 240 vs 210 ville da spart deg maks. 3min 34sekunder - totalt (25min vs. 28min 34sek).

I praksis tror jeg du ville spart under minuttet på den turen din på kunne du hatt 240 i stedet for 210.

Korriger meg gjerne :)

Turen var selvsagt mye kortere enn 100 km, og regnestykket ditt er sikkert riktig.

I mangel av rasjonelle argumenter for hvorfor økt toppfart er viktig, må jeg lete frem noe annet. Det beste jeg hadde var den skuffende følelsen av en fartssperre, på samme måte som en moped som sperrer på 45 km/t, i en forholdsvis akutt situasjon på en folketom firefeltsvei.



BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA