Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglader på Vinje (Voss)

Startet av Salvesen, tirsdag 17. november 2015, klokken 22:23

« forrige - neste »

Salvesen

Så da har dagen kommet, jeg skal selge diselfisern og kjøpe meg Tesla. Har ventet lenge på dette og nå med den nyeste oppdateringen klarer jeg ikke vente lengre.

men så kommer problemet, skal jeg kjøpe ny eller brukt? Hvilken batteripakke skal jeg ha? Trenger jeg de nye setene? Trenger jeg 4x4? osv..

Her er hva det koker ned til:
Jeg kjører ikke langt, da flyr jeg. Altså maks rekkevidde er tja 20 mil en vei om jeg en gang i skuddåret skulle finne på å ta meg en tur til hovden.
Jeg trenger ikke insane mode eller noe i nærheten, men det frister jo?
Jeg er utrolig kravstor ift comfort og likte ikke de gamle setene når jeg prøvde den for noen år siden

Så her er mine alternativer:
Kjøpe helt ny, må da nøye meg med 70d og droppe hifi system, resten kjøpes(5 seter).
Kjøpe brukt, skal jeg ha med nye seter blir det 70d igjen til litt redusert pris om jeg kommer over det jeg vill ha
kjøpe brukt uten nye seter, kan da kjøpe P85, om jeg finner en som jeg liker men da blir det driv på bakhjulene

Så hva skal jeg gjøre? Jeg føler at jeg må ha de nye setene men har ikke prøvd dem. Er det vits å gå for70d bare for å få de nye setene? og 4x4? Og er det verdt å gå for en lett brukt en for å spare noen tusenlapper? Eller bør jeg bestille ny?

Mye rot, men håper dere forstår min frustrasjon :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Luftventil

Er vel egentlig ikke noe riktig og galt her, alt avhenger egentlig av smak og økonomi. Det er selvfølgelig best å ha nyest mulig teknologi, og følelsen av splitter ny bil er uslåelig! Men det koster...
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

AppleKnocker

Velg i hvert fall en med autopilot hardware. Da er du med på siste skrik enn så lenge, og får i tillegg bedre støyisolering.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Luftventil

Tror du får mer hjelp til dette i Tesla-forumet, og ikke her.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

arnkl

Sidan du ikkje skal køyre så veldig langt, så ville eg absolutt gått for ein ny S70 eller S70D. Prisane på brukte har førebels ikkje falt tilstrekkeleg til at bruktbil blir så mykje bedre kjøp (Billigste på finn.no er no ein 2014 S60 til 520k). Sannsynlegvis har også dei nye 70-bilane same batterikjemi som P90D, som skal gi enno lenger levetid enn dei tidlegare batteria.

Om du vil kjøpe brukt er det billigste alternativet å høyre med Tesla om dei har demobilar til sals. Dei vert det gitt til dels store prisavslag på.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA