Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spennende test i tyskland i kveld :-)

Startet av Mippen, mandag 14. november 2016, klokken 14:23

« forrige - neste »

Mippen

Ny PHEV SUV fra Mitsubishi med  15 mil rekkevidde på strøm. Nå begynner de ladbare hybridene å bli bra. Spørsmålet er hvor lang rekkevidde man trenger på strøm før det blir tull å ha en forbrenningsmotor ved siden av? Alt i alt må dette sies å være godt nytt. Venter spent på pris og mer info.

http://www.dinside.no/motor/kommer-det-en-ny-norges-favoritt-i-paris/62989728
Fremtiden er elektrisk.

tomrh

Den stilles ut i klassen konseptbil, se lista: http://www.autonews.com/article/20160925/OEM03/309269996/paris-motor-show%3A-its-electric

Da skal vi ikke legge for mye vekt på den, for innen den eventuelt har kommet i produksjon er andre ute med helektriske suv'er.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mippen

Det trenger ikke å ta så lang tid fra konsept til produksjon. Husk på at det er mange som er skeptisk til ren elektrisk drift. En bil som gir nesten like mye rekkevidde som en e-up, men som også kan kjøre på Bensin kan være en spennende bil for mange skeptiske kjøpere.
Fremtiden er elektrisk.

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

epsilone6

Jeg syns også denne er spennende. Seriehybrider virker for meg som den beste hybriden, at en nøyer seg med én drivlinje (en overlegen elektrisk type så klart) og bare har en liten generator for ekstra rekkevidde. All den tid batterier virker å være en knapphetsfaktor og rekkeviddeangst er en greie, så ønsker jeg f.eks. en 30-40 kWh SUV med en 30-40 kW bensindrevet rekkeviddeforlenger velkommen. Da kan en komme seg opp fjellet til hytta med tung henger så lenge en manuelt kan aktivere 'charge' før batteriet havner under 10%.

i3 REx veier vel 120 kg mer enn vanlig i3, en slik vektstraff er ikke så ille kontra vekten på å drasse rundt med 50-60 kWh ekstra batterikapasitet i hverdagen hvor den ikke trengs. Selvsagt er helelektrisk å foretrekke, men så lenge BEV er betydelig billigere enn PHEV med tanke på avgifter, så ser jeg heller at folk fyller statskassa samtidig som de venner seg på ladbare biler og kurerer rekkeviddeangst med en bil som er primært en elbil fremfor en lett lastebil med svær ICE og fire AAA-batterier som elektrisk alibi.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA