Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Måkemannen, fredag 06. mai 2016, klokken 17:35

« forrige - neste »

Måkemannen

Da har jeg lagt opp en profesjonell måleprobe (se det vakre bildet) rett over der varmlufta blåser ut på frontruta. Vil gjerne følge litt nærmere med på temperaturen som kommer ut her. Den har vært inne til service to ganger fordi den blåser kaldt, begge gangene ble feilen fikset med en "software oppgradering", eller "oppvarming i verkstedhall" som man kanskje også kan kalle det.

Har gjort noen veldig enkle målinger, stiller tempen på 26 grader, blåser luft på ruta og føttene, AC av, og vifta på trinn to eller tre: Da får jeg 41-42 grader ut her. Men det er om jeg har den på lading i garasjen, og har stilt inn komforttimeren før jeg kjører ut om morningen. På vei hjem fra jobb med samme innstillinger har den pleid å ligge litt lavere, en 34-35 grader ca (idag var utetempen rundt 6 grader).

Kan vel ikke akkurat oppfordre andre til å prøve det samme (om noen tilfeldigvis ser dette opplegget i frontruta må de vel tro jeg er gal, eller i det minste frossen), men det hadde vært interessant med noen innspill.

Har tenkt litt på en mer diskre trådløs tempmåler, men da kan det vel bli interferens med bluetoothen kanskje.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA