Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endringer i TACC etter 7.0

Startet av Griffel, torsdag 26. november 2015, klokken 12:10

« forrige - neste »

Griffel

TU: http://www.tu.no/industri/2015/10/23/bor-du-vente-med-a-kjope-elbil-na

SitatOm du syns dagens elbiler har litt knapp rekkevidde kan det være lurt å vente til neste år. BMW kommer med oppgradert i3, Nissan Leaf får 25 prosent mer rekkevidde, og kanskje Opel kommer med rekkevidde i Tesla-klassen.
også nevent:
BMW kommer med en ny modell
GM kommer med Chevrolet Bolt,som skal få en rekkevidde på over 32 mil
og at:
NAFs kommunikasjonssjef Inger Elisabeth Sagedal sier at de er opptatt av at folk skal kjøpe elbil, og vil ikke si at folk skal vente.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

OlavEmil

Det ser ut til å skje mykje spennande og positivt med elbil dei neste to åra. Det er veldig bra!

Men eg er likevel einig med NAF (for ein gongs skuld), skal ein ha ny bil no, bør ein kjøpe den elbilen som passar best av dei som er på marknaden no, heller enn å kjøpe ein fossildriven "ventebil" for å sjå kva som skjer dei neste åra.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Davidsv

Som vanlig nevnes ikke teslas superlader  nettverk, som virkelig gjør mer for reell rekkevidde/tid enn batterikapasitet. Det er en helt enorm fordel.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Mippen

Sitat fra: Davidsv på søndag 25. oktober 2015, klokken 00:58
Som vanlig nevnes ikke teslas superlader  nettverk, som virkelig gjør mer for reell rekkevidde/tid enn batterikapasitet. Det er en helt enorm fordel.

Tesla er ikke en nyhet når det gelder lading og rekkevidde.

Jeg syns det er kjekt at andre elbil produsenter kommer på banen. Det er ikke alle som har lyst å ta seg råd til å kjøpe en dyr bil for å få rekkevidde. Med bedre rekkevidde på rimelige elbiler kan man virkelig få elbiler ut til folket. Håper også man får flere elbiler med hengerfeste etter hvert. Det hadde blitt en gulloppskrift for mange. Rekkevidde og maks utnyttelse.
Fremtiden er elektrisk.

Davidsv

Sitat fra: Mippen på søndag 25. oktober 2015, klokken 07:22
Sitat fra: Davidsv på søndag 25. oktober 2015, klokken 00:58
Som vanlig nevnes ikke teslas superlader  nettverk, som virkelig gjør mer for reell rekkevidde/tid enn batterikapasitet. Det er en helt enorm fordel.

Tesla er ikke en nyhet når det gelder lading og rekkevidde.

Jeg syns det er kjekt at andre elbil produsenter kommer på banen. Det er ikke alle som har lyst å ta seg råd til å kjøpe en dyr bil for å få rekkevidde. Med bedre rekkevidde på rimelige elbiler kan man virkelig få elbiler ut til folket. Håper også man får flere elbiler med hengerfeste etter hvert. Det hadde blitt en gulloppskrift for mange. Rekkevidde og maks utnyttelse.


Ja det er bra at andre også får større batterikapasitet, men poenget mitt var bare at superladernettverket er det som virkelig gir lang rekkevidde, og at det er litt mye fokus på kapasitet. Ta feks testene til bb, model s 70D kommer seg praktisk talt like fort fram som 85D pga superladererne
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA