Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Chevrolet Bolt

Startet av Jonasbr, tirsdag 08. desember 2015, klokken 22:29

« forrige - neste »

Jonasbr

Hei!

Fredag får jeg levert min C-Zero. Er det noen som har gjort seg noen erfaringer om hva man må gjøre når man kjøper ny bil? Leste at noen slet med dørene ble sandblåst og anbefalte å sette på skvettlapper. Er det flere ting man bør gjøre mens bilen er ny?

Også tenkte jeg å få satt inn en webasto eller kupevarmer. Er det noen som har gjort dette på de nyere modellene og vet at det lar seg gjøre? Jeg snakket med teknisk hos Citroen som sa at det ikke var mulig da produsenten ikke godtok dette. Tar gjerne imot tips om hvem som gjør dette.

Mvh Jonas.
Buddy city-jet 6 2007 mod. 50000km.
Asker

pwb

Hva produsenten godtar spiller ingen rolle. Garantien kan kun ryke på det som det du monterer faktisk ødelegger og det må de bevise. Jeg monterte en dieselvarmer på min ion 2014.

pwb

Men få montert en vanlig kupevarmer også (defa) det er deilig med varm bil om morgenen.

fstromsv

Gulvmatter og kanskje matte for bagasjerom, fra Gytis Autek, er gull!

Beamer Screamer

Med mindre du trenger fossildrevet parkeringsvarmer for å spare strøm tror jeg du klarer deg lenge med en billig elektrisk Defa og bilens originale varmeapparat.

Tror jeg betalte 3-4 tusen for Defa montert hos BOS da bilen ble levert. Det fungerer aldeles utmerket, og jeg får nesten premium-feelingen av ferdig oppvarmet bil om morgenen  :D
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

sven erik

det er noen på drammen bilhavn som monterer disel varmer  i imiven  det er  samme bilen  og der ble det  godkjent av  forhandler

svisj

Gratulerer med ny bil! :)

Som du har nevnt er det lurt å sette på skvettlapper. Jeg satte på skvettlapper av typen "Power Flow Pro Fit" på bilen min i går. Merker at det er mye mindre stensprut nå.

I tillegg kan det kanskje være lurt å sette på folie eller noe tilsvarende på utsatte steder. Jeg har sett at Mekonomen og Bilxtra selger selvklebende (og gjennomsiktige) plastark. Å sette på noe slikt er kanskje ikke så dumt. De mest utsatte stedene er på fordørene rett bak hjulene, og på "bjelken" bak bakdørene.

Trillingene har tynn lakk, så det skal ikke så mye til før det blir stensprutskader. Bilen er bredere bak enn foran. Men skvettlappene vil forhindre mye av dette.

Når det gjelder dieselvarmer, vet jeg at enkelte Mitsubishi-forhandlere har montert dette på I-Miev. Vet også at flere her på forumet har gjort dette selv, eller fått det gjort på ulike verksteder. Det burde derfor la seg gjøre. Mener at det er en tråd om dette her på forumet.

TB

Eberspächer laga i 2011/2012 eit ferdig sett, basert på Hydronic II C D5S som passer "rett inn" i trillingene sin veskebaserte varmekrets.
Har sett oppgitt pris mellom 19 - 30 000 inkl mva, med / uten montering - og modul for start via mobil.

Dette sett var godkjent av Mitsubishi, usikker på Citroën, Peugeot har aldri godkjent dette offisielt.

Uavhengig av kva bilprodusentene meinar - det var omtalt at drivstofftanken ikkje var godkjent - og settet ikkje lenger i salg. Uansett, det er berre tanken som er spesiell - resten er standard deler. Finnes sikkert ein tank som passer.

Det er ikkje så mykje plass i trillingene, dvs. montering foregår under bilen, tar nok ein del tid både for dei som har gjort det før og om du vil prøve sjølv. Må koble inn kabler på kupevifta - slik at denne går om varmer skal fungere som parkeringsvarmer.

Eberspächer har i seinare tid laga brenner for bioetanol. Fordel er mindre lukt. (Hydronic II C D5S brenner diesel.)

Her er ein tråd som omhandler Hydronic II C D5S: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4793.0.html

Her er ein artikkel på elbil.no: http://www.elbil.no/nyheter/elbiler/491-kjorelengde-og-kupeoppvarming-for-i-miev

(For min del har eg vurdert dette, men sett auken i CHAdeMO ladere, som både fungerer, og faktisk er ledig har gjort at det mindre aktuelt. Kan lade mange gonger for 20 - 30'...)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

sven erik

Sitat fra: TB på torsdag 05. november 2015, klokken 23:33
Eberspächer laga i 2011/2012 eit ferdig sett, basert på Hydronic II C D5S som passer "rett inn" i trillingene sin veskebaserte varmekrets.
Har sett oppgitt pris mellom 19 - 30 000 inkl mva, med / uten montering - og modul for start via mobil.

Dette sett var godkjent av Mitsubishi, usikker på Citroën, Peugeot har aldri godkjent dette offisielt.

Uavhengig av kva bilprodusentene meinar - det var omtalt at drivstofftanken ikkje var godkjent - og settet ikkje lenger i salg. Uansett, det er berre tanken som er spesiell - resten er standard deler. Finnes sikkert ein tank som passer.

Det er ikkje så mykje plass i trillingene, dvs. montering foregår under bilen, tar nok ein del tid både for dei som har gjort det før og om du vil prøve sjølv. Må koble inn kabler på kupevifta - slik at denne går om varmer skal fungere som parkeringsvarmer.

Eberspächer har i seinare tid laga brenner for bioetanol. Fordel er mindre lukt. (Hydronic II C D5S brenner diesel.)

Her er ein tråd som omhandler Hydronic II C D5S: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4793.0.html

Her er ein artikkel på elbil.no: http://www.elbil.no/nyheter/elbiler/491-kjorelengde-og-kupeoppvarming-for-i-miev

(For min del har eg vurdert dette, men sett auken i CHAdeMO ladere, som både fungerer, og faktisk er ledig har gjort at det mindre aktuelt. Kan lade mange gonger for 20 - 30'...)

de bytta tank og fikk settet helt godkjent  det som nå står i den jeg hadde er godkjent  med fylle lokk i bakfanger  moen min som har den bilen   mens trillingene er  helt  like


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA