Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøleviftene på laderen

Startet av Magnuskober, søndag 09. mai 2010, klokken 00:57

« forrige - neste »

Magnuskober

Hei,

Vi har fått anledning til å lade albilen i en fellesgarasje, men styret ønsker at vi skriver en kontrakt som regulerer dette, med årlig måling og betaling av ekstrastrøm.

Vet noen om det eksisterer noen slik kontrakt "rundt omkring" så jeg slipper å lage en ny fra bunnen av?

mvh

Magnus

hens


Det enkleste er å montere en ClasOlssonmåler i stikkontakten fra dag en.  Da blir det ingen diskusjon.  Sett en dråpe smeltelim mellom benene på pluggen, så elimineres "juksing".
Avtal en gjennomsnittlig kilowattimepris som inkluderer nettleie.
En elbil med moderat antall kilometer bruker faktisk ikke mer strøm enn en motorvarmer på 500 W, fordi elbilen slår seg av når laderen er ferdig.   
-Men det er det få som tror på!

Artikkel nr.  36-2897 kr. 129,-   eller 32-3760 kr 169,-
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA