Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Til fjells med e-Golf - min første rekkeviddetest

Startet av SonicGTE, lørdag 18. juli 2015, klokken 12:41

« forrige - neste »

SonicGTE

Når man trekker spaken til seg fra D så får man B-modusen der man får bremsing og lading når man slipper gassen.

Kjører man i denne modusen hele tiden,eller trekker man spaken til seg når man ser at man kan lade litt i en nedoverbakke eller lignende?

Jeg tenkte kanskje det var greit å kjøre i den modusen hele tiden og få litt ekstra lading inn mot kryss, rødt lys osv..
--
SonicGTE

2015 Volkswagen Golf GTE

BadaBing

Jeg har brukt B-modus hele tiden fra vi fikk bilen. Ved litt planlegging slipper man å bremse noe særlig i det hele tatt. Og D-modus føles plutselig helt feil  ;D

Cydonia

Aktiveres bremselysene automatisk under B-mode? Avhenger dette av graden av hastighetsreduksjon? Merker at B-mode kan redusere farten ganske kraftig når gasspedalen slippes, og blir usikker på om bilen bak burde "varsles".
Hyundai KONA electric 2018

elektrolux

På rene elbiler er det lurt å bruke B under aktiv kjøring og D så snart trafikken løsner. D gir nemlig mer avslappet kjøring og forhindrer unødvendig og energisløsende regenerering.

Typisk eksempel er over en bakketopp eller når en ser et rødt lys langt framme. Slipp akseleratoren og renn videre uten å bruke energi eller bremse på motoren.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: Cydonia på lørdag 13. juni 2015, klokken 02:07
Aktiveres bremselysene automatisk under B-mode? Avhenger dette av graden av hastighetsreduksjon? Merker at B-mode kan redusere farten ganske kraftig når gasspedalen slippes, og blir usikker på om bilen bak burde "varsles".

På de rene elbilene (eGolf og eUp) går bremselysene på når du "bremser" med B-gear, så jeg antar det er sånn på GTE også
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA