Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjelp til rare verdier fra ems

Startet av sondell, lørdag 04. juli 2015, klokken 20:17

« forrige - neste »

Johnny

Utrolig!

Den mer en generøse størrelsen på plassene gjør det bare enda bedre.
TMS og eGolf.

Muffinman

Ja dette var interessant. Spent på to ting:

1. Hva koster hardwaren fra Tesla
2. Hva leverer disse av effekt

cra

Dette burde være gode nyheter for drosjene som "ønsker seg egen hurtiglader"? (omtalt i annen tråd) :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Og en god nyhet for de som er litt lei av å aller nådigst få klemme seg inn mellom taxiene som til stadighet er "fortøyd" i superchargerene :)

cehauge

Ein av kommentarane på http://tesla.sondell.biz/?p=2166#comments nevner at max effekt er 60 kW.
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

bb

Interessant at de kaller den Fastcharger og ikke Supercharger. Da jeg var i Amsterdam fortalte Teslaansatte der at taxiene har egne DC 60 kW-ladere. Det var kanskje ikke tilfeldig at disse også leverte 60 kW. Det kan virke som det er en halv supercharger. Disse har sikkert 6 ladere i stedet for 12 per par (A+B).

På en lading fra ~5 % til 80 % vil faktisk snitteffekten på en SC være bare 75 kW. Mens SC bruker 46 minutter vil Fastcharger bruke 60 minutter. Det vil si at SC ikke er dobbelt så rask, men bare 30 % raskere. Dette må jo være Teslataxienes våte drøm.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fredag

Det er nok noen sånne Fastchargere som trengs for å få flere Tesla-taxier i Oslo.

http://bellona.no/assets/Rapport-Oslo-Taxi.pdf
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

sigurdi

#8
Mer info.
http://teslaclubsweden.se/fastchargern-i-karlskrona/

Prater om 100A trefas så er nok 400v som blit litt over 70 kW fordelt på to stolper.

Eier betaler både lader og strøm.
Pris 60 000 Euro for to stolpene og tilhørende laderack.

Model Xmå til for å få mer eltaxier. :-)
Håper Tesla endrer på avtalen om tilgang til SC når biler er solgt for næring, ellers vil alle SC i nærheten av byer bli konstant okkupert av Taxier om noen år. :-)
Bedre de kjøper egne 60kW, tjener det kjapt inn på drivstoff besparelser.
Stor forskjell på private som lader primært hjemme og kjører 15-30 tusen i året (snitt) og taxi som kjøret 100-150 000++
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

v-i-c

Sitat fra: sigurdi på torsdag 04. juni 2015, klokken 22:58
Mer info.
http://teslaclubsweden.se/fastchargern-i-karlskrona/

Prater om 100A trefas så er nok 400v som blit litt over 70 kW fordelt på to stolper.

Eier betaler både lader og strøm.
Pris 60 000 Euro for to stolpene og tilhørende laderack.

Model Xmå til for å få mer eltaxier. :-)
Håper Tesla endrer på avtalen om tilgang til SC når biler er solgt for næring, ellers vil alle SC i nærheten av byer bli konstant okkupert av Taxier om noen år. :-)
Bedre de kjøper egne 60kW, tjener det kjapt inn på drivstoff besparelser.
Stor forskjell på private som lader primært hjemme og kjører 15-30 tusen i året (snitt) og taxi som kjøret 100-150 000++

Det er fint om man kan få på plass et ladetilbud tilpasset den enklete bruksgruppe/bilgruppe.
Dette er jo betydelig rimligere enn f.eks en hydrogenfyllestasjon, men betydeligig dyrere en en AC-hurtiglader.

Det viktigste er at f.eks drosje-får det de trenger av drivstoff. Det blir mindre lokale utslipp med el og hydrogen.
AC - hurtigladning (som er rimligst) har antagelig for liten overføringshastighet, men kan være et godt suplement ute på holdeplassene hvor taxi'ene tar pause,
Skal en benytte AC så er nok AC22kw for sein for taxi til at det er bryet verdt og tesla kan jo ikke ta mer AC en 22kw
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

GOS

Sitat fra: v-i-c på lørdag 26. september 2015, klokken 14:31
Skal en benytte AC så er nok AC22kw for sein for taxi til at det er bryet verdt og tesla kan jo ikke ta mer AC en 22kw

Stavanger Tesla taxiene lader påvegne 22kw AC ladere som de har satt opp. Fungere fint sier de sjåførene jeg har snakket med.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Jejl

Har sett at taxi-Teslaene i Stavanger også bruker Chademoadapteret på Åsen.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Jejl på lørdag 26. september 2015, klokken 19:08
Har sett at taxi-Teslaene i Stavanger også bruker Chademoadapteret på Åsen.
Og de bruker ChaDeMo adapteret på Lura og Randaberg. Regner med at taxi-Teslaene har fått med seg at adapteret gir dobbel ladehastighet over 22kWh AC.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA