Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har Elon Musk skutt seg selv i foten ?

Startet av Thuniverset, mandag 28. november 2016, klokken 06:42

« forrige - neste »

TommyG

Sitat fra: StianMH på mandag 07. november 2016, klokken 22:38
Vi fikk vår Soul på fredag, dette var visst 2017 modell. Etter hva jeg skjønte så hadde den oppgradert hurtiglading fra 80-93%, og noe andre småting som apple carplay osv. For å være helt ærlig så aner jeg ikke, er vel nada forskjell utvendig og innvendig :)

Importbil, eller fra kia forhandler?

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk


knut.aulie

Sitat fra: StianMH på mandag 07. november 2016, klokken 22:38
Vi fikk vår Soul på fredag, dette var visst 2017 modell. Etter hva jeg skjønte så hadde den oppgradert hurtiglading fra 80-93%, og noe andre småting som apple carplay osv. For å være helt ærlig så aner jeg ikke, er vel nada forskjell utvendig og innvendig :)
Apple CarPlay er nytt.

Jeg kan lade min 2015 til 93%.......

moby666

For å lade pre 2017 modell til 93% må du restarte lading på hurtiglading. Mulig dette er endret slik at man slipper dette.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

paaland

Sitat fra: Svein Evensen på mandag 07. november 2016, klokken 13:57
Disse bilene er importert fra Belgia/Frankrike, og mangler derfor sannsynelig varmelemet for batteriet. Må ikke forveksles med varmepumpe. Varmepumpe varmer kupeen, varme element varmer batteri pakken, så det er ikke det samme.Varmeelementet gjør at du får ladet batteriet i sterk kulde. Uten varmeelement: Problemer med lading i sterk kulde. Et godt råd: Kjøp bil fra Autorisert Kia forhandler.
Kia Soul EV (2016)

Svein Evensen

Du kan bare sende ditt chassisnr til: post@kia.no, så sjekker de angående varmeelement, dersom du ber om det.

paaland

Skulle vært en online database. Sånn markedet er om dagen forsvinner brukt Kia'er før man rekker å få svar på epost.
Kia Soul EV (2016)

knut.aulie

Sitat fra: paaland på fredag 11. november 2016, klokken 14:46
Skulle vært en online database. Sånn markedet er om dagen forsvinner brukt Kia'er før man rekker å få svar på epost.
Finn.no er online !

model3citizen

Sitat fra: Svein Evensen på mandag 07. november 2016, klokken 13:57
Disse bilene er importert fra Belgia/Frankrike, og mangler derfor sannsynelig varmelemet for batteriet. Må ikke forveksles med varmepumpe. Varmepumpe varmer kupeen, varme element varmer batteri pakken, så det er ikke det samme.Varmeelementet gjør at du får ladet batteriet i sterk kulde. Uten varmeelement: Problemer med lading i sterk kulde. Et godt råd: Kjøp bil fra Autorisert Kia forhandler.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Svein Evensen

Eneste svaret jeg har er fra Kia Norge: Kjedelig for de som kjøper i god tro og ikke får ladet bilen utendørs vinterstid, det går dessverre en del av de nå. Ser mange som klager over Fransk innstruksjonsbok, har fortsatt tilgode å se en fransk bil med batterivarmer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA