Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot 106 - vil ikke lade

Startet av cra, tirsdag 15. desember 2009, klokken 21:54

« forrige - neste »

Ken

Thinker i Postens tjeneste har foljert tak og stolper. Jeg har en av disse. Foljen ble matt etter hvert og skal helst poleres med noe.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Dette ser ut som en postbil. De var helrøde.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ken

#62
Denne trillet rundt i Kristiansand 17.mai i år. CustomCars er ansvarlig og den skal til en kjøper i Oslo snart. La merke til de 4 LCD skjermer innfelt i dørene. Mer synlig om kvelden og kan samkjøre samme bilde eller melding som f.eks: ut av kollektivfeltet din dust!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Go-carter

Gateslicks og retro Ford-felger ja...  ::) ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ken

Mer av en øvelse til å overføre mobil bilde til forum.
Min første tanke var etter å sett bilen for første gang var " å bruke så mye penger på en gammel bil hvor det er nesten umulig å få tak i batterier og andre vesentlig deler".
Horses for courses.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

#65
Sitat fra: Ken på mandag 23. mai 2011, klokken 22:47
" å bruke så mye penger på en gammel bil hvor det er nesten umulig å få tak i batterier og andre vesentlig deler".

Dette er jo å snu problemet totalt på hodet.

Alt kan skaffes til Think Classic. Delebiler til fornuftige priser dukker stadig opp på Finn.no.  Ingen biler blir hugget uten at delene blir tatt vare på for bruk i andre biler. Batterier er det minste problemet. Enten brukt, eller enda bedre ombygging til Litium. One More har nå fått inn slanger som gjør det mulig å bruke PSA batterier i Think. Det vil lette tilgangen på batterier ytterligere.  Ryker laderen, kan en bruke ekstern lader. Think classic er så enkel og genial at den vil overleve mange av de nye Elbilene.

Hadde de derimot bygget om en ny bil, ville de blitt møtt med sviende priser på nye deler, og omtrent null tilgang på brukte deler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Jeg skulle ha gitt telefon nummeret dit til han som kjørte bilen.

Fint at du har blitt så  begeistret for disse bilene Elektrolux.
Vanlig folk bruker Ford for reparasjoner og da går Think Classic hvor pepperen gror.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Desverre har du mye rett i det.

Tror Ford er forpliktet til å følge verkstedshåndboken, og den gir ikke alltid de beste rådene. Hadde de i stedet fulgt rådene i Elbilwikiet hadde bilene hatt en bedre tjangs.

Like fullt har jeg i det siste hørt at Ford Kverneland nå råder kundene å komme oftere på vannservic enn det serviceindikatoren tilsier. Det kan bety at de tjutitter innom Wikiet vårt, eller rett og slett lærer av egen erfaring.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA