Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: DIY: Skvettlapper på Model S

Startet av Gordon Retriever, søndag 09. august 2015, klokken 13:03

« forrige - neste »

THE

Tror også det vil være en grunn til utflating i salgstallene for elbiler uavhengig av subsidier. Mange har kun behov for en bil, og elbil er fremdeles ikke aktuell for mange pga. ladeutfordringer på langtur utenfor de store hovedvegene. Mange bruker også tilhenger jevnlig gjennom året til hageavfall, varer fra byggevarebutikken, søppel som kjøres på avfallsstasjonen, til å dra campingvogn, hestehenger eller båthenger. Blant de som klarer seg med en bil er det veldig mange som ikke kan velge elbil på grunn av en eller flere årsaker.

Når det dukker opp et godt utvalg elbiler med lengre rekkevidde samt mulighet for tilhenger og takstativ, samt at det blir bygd ut et ladenettverk også utenom de høyt trafikkerte hovedvegene og større byene/tettstedene, så tror jeg at mange fler vil vurdere elbil. Får bare håpe at økonomiske insentiver vil bestå fram til flere finner elbiler som passer sitt bruksmønster. Det kan jo se ut som 2019-2020 kan være årstall der elbil virkelig kan få sitt gjennombrudd med flere modeller med lang rekkevidde og lavere priser på markedet (Tesla 3 m.fl.) Mange med en bil i dag vil kunne kjøre elektrisk på mesteparten av kjøringen sin, men de 10-20% av kjøringen som ikke en elbil kan klare gjør at de også kjører med fossilt drivstoff på resten av kjøringen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA