Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gearolje

Startet av El rayo, tirsdag 08. juni 2010, klokken 22:04

« forrige - neste »

El rayo

Jeg har overtatt restene (ramme med 4 hjulmotorer og 4 motorstyringer/invertere) av en 2002 modell Frazer-Nash Pico Bus med 48V drivspenning. Pot.meteret som regulerer farten mangler. Frazer-Nash svarer ikke på e-post. Jeg har en sort og en rød ledning og en grønn og en hvit som er tvinnet. Noen som har en "kvalifisert gjetting" på motstandsverdi, spenning og kobling?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Thor Atle

Her må jeg si at dette er tipping men jeg ville prøvd meg en Min 10kOhm pot men gjerne mer til og begynne med tror ikke du kan få for stor motstand da dette høres ut til og gå på spennings-delings prinsippet mål mellom ledningene og se vike som har spenning(størt)(oftest sort og rød bruker dette videre) og  eventuelt grøn blir da ref. Kobl da rød og sort på pott pinene som har størst motstand og grøn på variabel. Dette er synsing og ikke en mal. Da jeg uttaler meg uten gjenskap til nevnt motor. Men med moderat kjenskap til elektronikk.
Peugeot 106 electric,, 1997

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA