Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Driftskostnader på elbiler

Startet av Sindrefs, torsdag 15. oktober 2015, klokken 11:06

« forrige - neste »

Sindrefs

Hei, sitter og funderer på å kjøpe en Buddy for å kjøre til skolen med. Kjører idag moped, men med en ladeplass i nærheten av skolen får det meg til å vurdere elbil. Er dette noe dere tenker at er en veldig dårlig ide? Har nemlig hørt mye negativt om batteriene og strømstyingsenhetene i Buddyene. Hva tror dere?

Electrix

Jeg vil anbefale deg å lese litt om andres erfaringer om buddy her inne: http://elbilforum.no/forum/index.php/board,2.0.html Generelt er det vel slik at brukte elbiler av typen buddy og think anbefales de som liker å skru og fikse litt, og som har råd til å gamble litt, dvs at man ikke sover dårlig om natta om man taper bilinvesteringen...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

TB

#2
Billige buddy har diverre ofte dårlige batteri. Det finnes Buddy med bly, og NiHm batteri.
Du skriv ikkje kva for avstand du skal bruke bilen på. Er det kort nok kan det gå med svake batteri om du kan lade i begge "endar".

Trilling vil vere neste "nivå", der mange av bilane har 8 års garanti på batteri. Kostar meir, men mindre risiko for at bilen havarere. (Obs: Importerte bilar har gjerne berre 5 års garanti på batteri, og 3 på bil.)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Sindrefs

Takk for svar.
Strekningen er på ca. 8 kilometer hver vei. Har desverre ikke råd til en trilling, selv om det hadde vært mye bedre :)

TB

Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

elektrolux

For halve prisen vet jeg om noe så skjeldent som en billig og i orden Think Classic ferdig programert med batterivennlige parameter.

Med andre ord både i pose og sekk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA