Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeledning smeltet fast i front panelet.....

Startet av El rayo, mandag 24. mai 2010, klokken 17:49

« forrige - neste »

El rayo

Dette er ingen vitenskapelig holdbar "test", men mer en indikasjon. Samler data både på dette batteriet og batterier til modellfly med elmotor for å skaffe meg kunnskap om behandling av batterier som er små og forholdsvis "billige".

Det er en indikatorLED som blinker når batteriet må lades og den har jeg fulgt slavisk. Men i det siste har batteriet blitt pluselig tomt før indikatoren har blinket.

Antall barberinger på en lading har gått ned fra 14 da den var ny til 11 så det er sannsynligvis ikke så stor reduksjon av kapasiteten.

Til sammenligning har batteriet i elbilen nå 1979 ladinger, derav 824 ganger fulladet.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Sitat fra: El rayo på lørdag 17. april 2010, klokken 18:21
Antall barberinger på en lading har gått ned fra 14 da den var ny til 11 så det er sannsynligvis ikke så stor reduksjon av kapasiteten.

~21% er da ganske signifikant? Men har kanskje ikke så mye å si rent praktisk, med mindre man nå er strandet ett eller annet sted man ikke får ladet. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA