Hovedmeny

Ladestatus utfordringer/DC/32AC/16AC

Startet av LMOR, lørdag 05. september 2015, klokken 19:04

« forrige - neste »

Kanon

Gjennomsnittforbruket har variert mellom 150,ish og 180 ish. Bilen har vært forhåndsvarmet på ca halvparten av turene, innstillt kvelden før. Virker på meg som nedkjøling og oppvarming av bil/batteri ,ved relativt korte stopp, uten lading tar hardt på batterikapasitet i kulda.
Har sittet og sett på e-drive forbrukssøylene, og prøvd meg fram med comfort, ecopro, redusert varme og vifte, uten at det så ut til og ha stor virkning. Der lå forresten snittbruket på 167 siste tur. På kjørecomputer lå den på 180 og noe, samme som appen forøvrig
Måler de forskjellige ting tro? Hva med varme og andre strømforbrukere, blir de målt?

LMOR

Hos meg viste både bil og app samme gjennomsnitt, og det passet med totalforbruket, altså at alt strømforbruk er inkludert.
Det var kun uenighet om hvor mye jeg ladet på ladestasjonen, og der var bilen i sync med det stasjonen viste, men appen helt off.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Sungrazer

Ikke sikkert dette innlegget passer her, men det er kanskje interessant for noen

Slik ser effektforbruket ut når jeg lader min bil med standard ladekabel på en 230V/16A schuko. Først vanlig lading, deretter kommer det en prekondisjonering satt til avreise klokken 8. De små taggene underveis er et kjøleskap som står på samme kurs i garasjen.



2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA