Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva trenger for å lade Leaf hjemme? Forvirret.

Startet av Helge, tirsdag 29. september 2015, klokken 10:15

« forrige - neste »

Helge

Trodde først det var fra hjuloppheng høyre framme... men nå mistenker jeg at dette like gjerne (mer sannsynlig?) kan ha noe med motorfeste å gjøre. Årsaken er at det knriker mest i det man skifter fra bremsing til gasspådrag og omvendt. Selve knirkelyden høres litt ut som tørr gummi som gnisser mot metall.

Er det noen som har erfaring fra noe lignende og har forslag til hva det kan være og hva som bør sjekkes først?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

Det hender at bakre motorfestet (den lille aluminiumsdingsen) brekker.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Sitat fra: Elmo på søndag 30. august 2015, klokken 20:38
Det hender at bakre motorfestet (den lille aluminiumsdingsen) brekker.
Står ikke ved bilen akkurat nå og får ikke sjekket...  som forberedelse til i kveld ;) ser man dette lettest fra undersiden eller ser man det også greit fra oversiden av motorrommet?

Hvor mange fester er det forøvrig totalt? På fossilmotorer har jeg sett både 3, 4 og 5...
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

Du må under. Og det er vel også litt gjemt under det trekant/trapes-formede jernskjoldet.

Det er tre motorfester. Motoren henger i to feste-ører, ett over hver drivaksel. Det siste (overnevnte) er nærmest bare støtte for at den ikke skal "slenge"/svinge frem og tilbake.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA