Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Zoe og 6A ladestasjon / ladekabel.

Startet av jakoel, søndag 20. september 2015, klokken 08:33

« forrige - neste »

Jejl

Sitat fra: TB på mandag 24. august 2015, klokken 22:18


Alle Renault Kangoo ZE har dieselvarmer? Rekkevidde på vinter blir ikkje redusert like mykje som på andre bilar.
Det finnes noen uten dieselvarmer, men de er importerte.
Kjører en Kangoo selv på jobben og rekkevidden er faktisk nesten like lang på vinteren som sommeren.
Fyller dieseltanken ca 3 ganger i året med 10-13 liter avgiftsfri diesel. Alle elbiler burde hatt dieselvarmer som tilleggsvalg er min mening.
Jeg har ikke batterileie på min, men det var snakk om at de som hadde det skulle kunne kjøpe seg ut av denne avtalen, men har ikke hørt noe konkret om det.

Panduck

Sitat fra: Jejl på mandag 24. august 2015, klokken 20:16
Siden du er student og sikkert trenger å spare penger kan kanskje denne være et alternativ:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63250972&searchclickthrough=true

Den har riktignok batterileie i tillegg, men bilen er bare 1,5 år gammel og jeg kan ikke tenke meg at denne bilen kommer til å falle noe særlig i verdi i de nærmeste årene fremover.

Service bare hver 40.000km er også en fordel.

Det kan jo være at studenter av og til også vil reise litt lengre en gang av og til, med trilling får man jo tilgang til et voksende antall hurtiglladere som vil øke bruksområdet til bilen betraktelig.

shuatorp

Sitat fra: arthur på fredag 21. august 2015, klokken 11:41
De "småtingene" som er nevnt, ikke minst forvarming av bilen, gjorde valget meget enkelt for vår del så vi gikk for en Miev. Angrer ikke på det! Om vinteren trykker jeg på fjernkontrollen ut av vinduet og bilen varmes opp, vinduene klarnes og bilen er varm når man setter seg i den. Litt ekstra kapasitet på batteriet skader heller ikke. Ikke store prisforskjellen da jeg kjøpte i fjor sommer og fikk også litt ekstra rabatt som ikke de andre merkene ville gi. Jeg tror også man får noe mer igjen for en Miev ved salg enn man får for de andre.

Enig i dette, har selv kjøpt iMiev i sommer (ny) og det med å fjernstyre er gull verdt også på sommeren.
Tenk deg du parkerer bilen utenfor et kjøpesenter, det er sykt varmt ute og du holder på å dø av varme.
Da er det bare å plugge i laderen og setter på AC på full guffe og bilen er kald og god da du kommer ut igjen.

Og skal du inn på et kjøpesenter på vinteren er det også deilig å sette på varmen og holde den varm til du kommer ut igjen.

Forhåndsvarmingen/kjølingen varer bare 30min av gangen, men den kan settes på flere ganger.
Med fjernkontrollen kan du også stille inn når den skal starte å lade, hvor lenge den skal lade eller når den skal slutte å lade.

Mange som sier det ikke er så viktig med forvarmet bil om vinteren, men for meg finnes det ikke noe verre enn å sitte stiv som en stokk og fryse de første km'erne hver morgen.
Det er også mye bedre for trafikk sikkerheten å sette seg i varm og god bil uten is på rutene.
Mindre slitasje på rutene også.

En annen fordel er varme i setene på begge sider.

Batteripakken er ikke større på iMiev, men den har en nyere motor og 1mil lengre rekkevidde (EU norm).

iMiev har også flere "gir" Den var C=Comfort som gir svært liten regenerering og B=Brake som gir svært kraftig regenerering i tillegg til D=Drive som de andre også har.

Ang pris så fikk jeg den til samme pris som de skulle ha for Ion og da var ikke valget veldig vanskelig.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

arthur

I følge forhanlderes spesifikasjoner så har Mitsubishi et batteri på 16 kwh mens de andre har et batteri på 14,5 kwh så jeg tror det er en liten forskjell på batteriene?

Dessuten tror jeg et japansk merke er mere attraktivt ved salg enn et fransk merke selv om det er samme bilen.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

kaiat

Alle trillingene hadde 88 celler til å begynne med, men da den nye motoren kom (i 2012?), fikk iOn og C-Zero bare 80 celler. Det er derfor litt mindre kapasitet på franskmennene.

shuatorp

Sitat fra: kaiat på søndag 30. august 2015, klokken 12:58
Alle trillingene hadde 88 celler til å begynne med, men da den nye motoren kom (i 2012?), fikk iOn og C-Zero bare 80 celler. Det er derfor litt mindre kapasitet på franskmennene.

Aha, fikk beskjed av Motorforum at det var pga bedre regen og mer effektiv motor jeg. Men stemmer sikkert som dere sier.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA