Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny aksjon på gang!

Startet av torognes, fredag 25. september 2015, klokken 23:19

« forrige - neste »

torognes

Er det noen som kjenner til takmonterte ladestasjoner? Det gjelder en parkeringsplass i et garasjeanlegg der det verken er stolpe eller vegg ved plassen. Finnes det ladestasjoner som kan monteres i tak (betong) med type 2-uttak eller kabel på trommel? Trenger ikke mer enn 16A, 230V. Det er allerede lagt opp med kabling i tak.

Med ladestasjon mener jeg boks som muliggjør mode 3-lading, helst med type 2-uttak.

jkirkebo

Sitat fra: torognes på torsdag 27. august 2015, klokken 11:37
Er det noen som kjenner til takmonterte ladestasjoner? Det gjelder en parkeringsplass i et garasjeanlegg der det verken er stolpe eller vegg ved plassen. Finnes det ladestasjoner som kan monteres i tak (betong) med type 2-uttak eller kabel på trommel? Trenger ikke mer enn 16A, 230V. Det er allerede lagt opp med kabling i tak.

Med ladestasjon mener jeg boks som muliggjør mode 3-lading, helst med type 2-uttak.

Tja. Mine kan greit monteres i tak de, men de har fast Type 2 kabel (eller Type 1 for de som trenger det). Ingen trommel, men du kan jo henge opp håndtaket i en strikklignemde løsning av noe slag slik at du drar det ned når du trenger det. Da er sikkert standardlengden på 4.7m for lang, men du får den kortere om du vil.

Prisen er 3550,- + porto for 16A utgaven.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Olatho

Det er vel ingen teknisk grunn til at ikke en hvilken som helst ladestasjon kan henges i taket like greit som på en vegg.
Fordelen med Kirkebø sin løsning er at han jo enkelt kan tilpasse kabel-lengden etter hva du trenger, men ellers er det vel bare å kjøpe en du synes ser fin ut, som du får til en fornuftig pris.

cra

Det er mulig jeg er pysete, men trommel ville jeg ungått for enhver pris når det er snakk om store trekk over lang tid. Det finnes en tråd eller to som bl.a. viser et opplegg med noen trinser og greier som holder kabelen oppe under taket når den ikke er i bruk. Selv ville jeg ganske enkelt laget ei snor med en krok på som jeg hengte ladepistolen fast i når den ikke er i bruk, så er den ute av veien. (Antar litt av vitsen er at kabelen ikke skal dingle ned til bakken når den ikke er i bruk).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nofuelno

Ikke alle veggbokser er like egnet til takmontering.
Den fra KEBA med fastmontert kabel, er kraftig nok i "klypa" til å holde på Type2 enden når den er montert slik.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA