Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av erik e, tirsdag 05. november 2013, klokken 02:36

« forrige - neste »

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Passerte 70.000 km forleden dag.

Tenkte litt over dette, mjauen er jo bare 2 år. :o Med bruksmønsteret vårt er 100.000 nådd allerede neste sommer og 200.000 km nådd idét den runder 6 år. Håper virkelig batteriteori stemmer med praksis her, vi får vel en unik sjanse til å teste det etterhvert. :P
Forøvrig ingen merkbar reduksjon så langt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

svingen

Sitat fra: tomrh på fredag 18. juli 2014, klokken 14:56
Passerte 70.000 km forleden dag.

Tenkte litt over dette, mjauen er jo bare 2 år. :o Med bruksmønsteret vårt er 100.000 nådd allerede neste sommer og 200.000 km nådd idét den runder 6 år. Håper virkelig batteriteori stemmer med praksis her, vi får vel en unik sjanse til å teste det etterhvert. :P
Forøvrig ingen merkbar reduksjon så langt.

Hurtiglader du ofte? Luer veldig på hvor mye det sliter på batteriet
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

tomrh

Sitat fra: svingen på fredag 18. juli 2014, klokken 19:36
Hurtiglader du ofte? Luer veldig på hvor mye det sliter på batteriet
Det blir nok ikke mer enn ca. 1 gang i måneden i snitt. Men er aldri redd for å hurtiglade ved behov, noen ganger kan det bli to-tre ganger på en og samme dag.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

GoElectric

i-Miev 2010

fkirker

Har passert 65 tusen nå. Mieven ble kjøpt sept 2012. Ikke merket noe nedgang i batterkapasitet.

goggo

64300 km pr idag, og satte også ny personlig rekkevidde rekord med 120 km i dag.

Startet full ladet i Töcksfors, kjørte hjem til Nittedal via Mysen, Fetsund, Lillestrøm og med en liten ekstra runde i Nittedal til slutt. 120 km på spydometeret, 118 km ifølge Google maps.
Skilpadda kom på i den siste bakken opp mot huset der jeg bor.
Pen kjøring og lite trafikk, fulgte stort sett fartsgrensa hela tida. Fartsgrensa var vel 80 og 90 i ca 40 km, resten av turen var 50 - 60 og 70.

Jeg har bare hatt bilen i 2 måneder - men lurer på om denne rekkevidden er "normal" for IMIEV på en varm sommerdag, eller om jeg ville hatt lengre rekkevidde på en ny bil?

HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

tomrh

Sitat fra: GoElectric på mandag 21. juli 2014, klokken 00:25
Nå passert 90.000km
Jeg også passerte 90.000 km akkurat i dag. Nå er vel du over 100.000?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

99918 km i dag. I morgen passeres 100.000 km. Farvel garanti..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

shuatorp

Sitat fra: goggo på søndag 27. juli 2014, klokken 00:04
64300 km pr idag, og satte også ny personlig rekkevidde rekord med 120 km i dag.

Startet full ladet i Töcksfors, kjørte hjem til Nittedal via Mysen, Fetsund, Lillestrøm og med en liten ekstra runde i Nittedal til slutt. 120 km på spydometeret, 118 km ifølge Google maps.
Skilpadda kom på i den siste bakken opp mot huset der jeg bor.
Pen kjøring og lite trafikk, fulgte stort sett fartsgrensa hela tida. Fartsgrensa var vel 80 og 90 i ca 40 km, resten av turen var 50 - 60 og 70.

Jeg har bare hatt bilen i 2 måneder - men lurer på om denne rekkevidden er "normal" for IMIEV på en varm sommerdag, eller om jeg ville hatt lengre rekkevidde på en ny bil?

HUgo

Nesten like fersk som meg du da, jeg har kjørt 4500km på 40dager.
Men min rekord er 155km på en lading:
1mil 30km/t
4-5mil 50-70km/t
resten 70-80km/t
På denne turen trillet jeg der jeg kunne.

Ved å trille der jeg kan kjører jeg ofte 20km med 7-10km strømforbruk.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

AmocoCadiz

Sitat fra: tomrh på torsdag 20. august 2015, klokken 22:20
99918 km i dag. I morgen passeres 100.000 km. Farvel garanti..

Imponerende!
Har du noen tilbakemeldinger om batteritilstand ( fra service eller Canion) etter så mange km? Det positive med garantiutløp er jo at du nå står mere fritt i forhold til valg av rep/service og modifikasjoner!

tomrh

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 21. august 2015, klokken 00:47
Sitat fra: tomrh på torsdag 20. august 2015, klokken 22:20
99918 km i dag. I morgen passeres 100.000 km. Farvel garanti..
Imponerende!
Har du noen tilbakemeldinger om batteritilstand ( fra service eller Canion) etter så mange km? Det positive med garantiutløp er jo at du nå står mere fritt i forhold til valg av rep/service og modifikasjoner!
Nei, siste batterimåling jeg fikk gjort var ved ca. 65000 km. Skal komme tilbake igjen når jeg vet mer eksakt. Ellers har jeg bare usikre erfaringstall fra bruk, som er noe påvirket av bl.a. dekkvalg, felgvalg og endringer i veistandard og fartsgrenser der jeg pleier å kjøre: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3207.msg385843.html#msg385843
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

bkv

Sitat fra: goggo på søndag 27. juli 2014, klokken 00:04
64300 km pr idag, og satte også ny personlig rekkevidde rekord med 120 km i dag.

Startet full ladet i Töcksfors, kjørte hjem til Nittedal via Mysen, Fetsund, Lillestrøm og med en liten ekstra runde i Nittedal til slutt. 120 km på spydometeret, 118 km ifølge Google maps.
Skilpadda kom på i den siste bakken opp mot huset der jeg bor.
Pen kjøring og lite trafikk, fulgte stort sett fartsgrensa hela tida. Fartsgrensa var vel 80 og 90 i ca 40 km, resten av turen var 50 - 60 og 70.

Jeg har bare hatt bilen i 2 måneder - men lurer på om denne rekkevidden er "normal" for IMIEV på en varm sommerdag, eller om jeg ville hatt lengre rekkevidde på en ny bil?

HUgo

Jeg kjørte 120 km en gang og hadde ca 30 igjen som estimat. Det var mye 50, 60, 70 og lite 80 km\t.

Ellers kjører jeb bare ca 15000 i året.
Mitsubishi i-Miev 2012.


pwb


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA