Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: maintenance charge - completed

Startet av Griffel, fredag 08. januar 2010, klokken 15:40

« forrige - neste »

Elmo

På den gamle linken du hadde (som feilet i FF) fikk jeg er ensides .PDF med Technical Specifications. Nå feiler den også i IE8 for meg, men jeg lagret den første gangen ;D

PDF-filen er for stor til å legge inn her, men her er screendump med alle dataene.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

#16
Det er ikke sikkert at dette blir de endelige dataene når bilen er ferdig. Umiddelbart stiller jeg meg tvilende til at de klarer å få egenvekta på 542 kg og samtidig overleve norsk veistandard.

Batteripakke på 142 kg tilsvarer 44 stk 100Ah ThunderSky celler. (Det planlagte 140V batteriet til GinELla). Vekta på forbindelser mellom cellene kommer i tillegg.

400 kg uten batteri er grensen for 4-hjuls motorsykkel, så det er nok den klassen de satser på.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Griffel

#17
Ja da er den på plass på Nesbru. På grunn av mangel på brosjyremateriell etc og beskrivelse av nordisk tilleggspakke, vil lansering i Norge med prøvekjøring etc ikke skje før mot slutten av Februar. Det er riktig gjettet at bilen blir registrert som 4hjuls motorsykkel.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

#18
Bakfra, det som ser litt rart og gult ut rett over fabrikknavnet er prøveskiltet. Den er vist hos bilsakkyndig og blr registrert senere i uken.

Ellers, jeg satt godt. Litt uvant lavt vindu, så ikke så mye av himmelen som jeg pleier. Et lite bagasjerom bak. et lite bagasjerom forran. Tilkobling under "motorpanseret" for innebygget lader. Her var det også kontakter for tilkobling til ekstern hurtiglader. Jeg tror nok denne blir en sterk konkurent til de andre 4.hjuls motorsykklene. Et sete mindre og litt høyere pris enn "Nye buddy" men med Li batterier og større rekkevidde.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: Griffel på tirsdag 26. januar 2010, klokken 16:55
litt høyere pris enn "Nye buddy"

Har spurt om pris, og blitt lovet dette siden fredag, men er enda i uvisse.

Men hva mener du høyere pris enn Buddy?

Den koster jo 18000 Euro i Italia og blottet for avgifter til staten burde den kunne knuse Buddyen sin pris.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Jeg forsto det slik at prisen ikke var helt fastsatt ennå. Men at nordisk pakke med varmeapparat, vinterdekk og et par andre ting ville bringe prisen et stykke opp. Ribbet versjon rundt 200 000,-
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

 :o

Da impoterer jeg heller selv.

Kjøpte en gang en Audi i Tyskland, og det var helst bare enklere enn å kjøpe her på berget.

Etter kjøpet og betalingen var gjort nevnte jeg at der ikke ver gummimatter i bilen, og at sideblinklyset hang ut.

Det tok omtrent 10 min så var det ordnet.

2 år etter solgte jeg bilen i Norge uten tap!
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Nå fikk du meg til å søke på mobile.de.
Der lå det faktisk en bil i Tyskland. Pris 22.900,- euro
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

#23
Den var kjapp. Og nesten den fargen jeg vil ha.

22900 blir etter MwSt avslag ca 18500 eller 152000 NOK.

Det er nok litt mer i min prisklasse.

Skal høre med selleren om spesifikasjonene.

Annonsen er nå fjernet. Noen her som har kjøpt den?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA