Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?

Startet av Chrisp, onsdag 16. september 2015, klokken 23:01

« forrige - neste »

Chrisp

Min stømnett leverandør har innført ny nettleie med effekt- og energipris for  kunder med AMS- og timesmålere.

Kan jeg stille inn bilen slik at den ikke lader i gitte tidsrom?

Jeg pleier og komme hjem ved ca 15.30 da ønsker jeg at bilen lader fram til kl 16.00 for så og ta en pause til kl 19.00.

Klykken

Du kan sette opp "gunstig lading" i iRemote-appen. Dvs at den lader mellom kun ett gitt tidsrom. For deg vil det kanskje være mest lønnsomt å sette ladinga fra 1900 og utover, da.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Gunstig lading kan kun settes når klimatisering for avgangstid er satt.
Gunstig lading kan heller ikke stykkes opp, og dersom full lading ikke oppnås innen intervallet angitt, så starter eller fortsetter ladingen utenfor tidsrommet for gunstig lading.

Slik virker det hos meg ihvertfall. :-*

TM

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 18. august 2015, klokken 13:04
Gunstig lading kan kun settes når klimatisering for avgangstid er satt.
Gunstig lading kan heller ikke stykkes opp, og dersom full lading ikke oppnås innen intervallet angitt, så starter eller fortsetter ladingen utenfor tidsrommet for gunstig lading.

Slik virker det hos meg ihvertfall. :-*
I menyen i www.bmw.connecteddrive.no så er "Aktiver klimatisering" og "Lademodus" uavhengige innstillinger. Mener de at informasjonen om gunstig ladetid ikke blir tatt hensyn til hvis klimatisering ikke er satt aktiv ? Jeg kan ikke se at det skulle være noen logisk grunn til å kreve at klimatisering benyttes, selv om dette vil øke rekkevidden.

LMOR

Det burde ikke ha noe med hverandre å gjøre. Klimatisering går på kupeen, og det kan du gjøre uavhengig av om du er tilkoblet nettet eller ikke.

Så når du setter klimatisering på, og denne ligger utenfor området med gunstig lading, så vil bilen ta strøm til klimatiseringen hvis mulig.

Hos meg er i hvert fall alle disse kombinasjonene mulig å sette opp. Men det kan godt være bilen da til slutt går i surr på om den f.eks. både henter igjen klimatiseringen og lader litt ekstra samtidig. Det har jeg ikke sjekket.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

Sitat fra: LMOR på tirsdag 18. august 2015, klokken 14:28
Det burde ikke ha noe med hverandre å gjøre. Klimatisering går på kupeen, og det kan du gjøre uavhengig av om du er tilkoblet nettet eller ikke.

Så når du setter klimatisering på, og denne ligger utenfor området med gunstig lading, så vil bilen ta strøm til klimatiseringen hvis mulig.

Hos meg er i hvert fall alle disse kombinasjonene mulig å sette opp. Men det kan godt være bilen da til slutt går i surr på om den f.eks. både henter igjen klimatiseringen og lader litt ekstra samtidig. Det har jeg ikke sjekket.

Det står i lademenyen at gunstig lading kun er mulig hvis avgangstid er satt. Veldig merkelig. Og hvis man setter det, så lader bilen 100% så fort den er innenfor tidsgrensene, uavhengig av avgangstidspunkt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

LMOR

Det blir noe annet, og det gir litt mening. Bilen må vite når du skal dra for å være sikker på at bilen er oppladet til det tidspunktet, hvis f.eks. lading utenfor den gunstige perioden er nødvendig.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA