Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tidsbegrenset parkering

Startet av Megatron, torsdag 24. september 2015, klokken 15:30

« forrige - neste »

Megatron

Har nylig kjøpt hus med garasje hvor følgende uttak er tilgjengelig (se bilde). Hva er mulige / beste ladeløsninger for en Leaf (3,3 kW) med dette utgangspunktet?

Håper noen med peiling kan være behjelpelige med et tips.

E_S

To alternativ avhengig av hvor mye penger du vil bruke:

"Dyrt" alternativ: Ladeboks for 32A 1-fas. Denne får du ikke utnyttet mer enn 16A av med 3,3kW-lader i Leafen, men den vil kunne lade evt. annen/ny bil med 32A dersom dette er støttet. Kostnad fra drøyt 4000,- og oppover avhengig av produsent/leverandør.

Billig alternativ: Overgang som gjør at du kan bruke ladekabelen du allerede har. Fortrinnsvis da til 16A 1-fas CEE, ikke Schuko (vanlig kontakt), støpselet på kabelen du har kan normalt sett enkelt byttes til CEE.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

ThomasEL

Jeg har denne fra elbilhjelpen.no

Plugges rett i CEE-kontakten du har
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: E_S på tirsdag 25. august 2015, klokken 21:44
To alternativ avhengig av hvor mye penger du vil bruke:

"Dyrt" alternativ: Ladeboks for 32A 1-fas. Denne får du ikke utnyttet mer enn 16A av med 3,3kW-lader i Leafen, men den vil kunne lade evt. annen/ny bil med 32A dersom dette er støttet. Kostnad fra drøyt 4000,- og oppover avhengig av produsent/leverandør.

Billig alternativ: Overgang som gjør at du kan bruke ladekabelen du allerede har. Fortrinnsvis da til 16A 1-fas CEE, ikke Schuko (vanlig kontakt), støpselet på kabelen du har kan normalt sett enkelt byttes til CEE.

Jepp, selger slike for 4200,- med fast Type 1 kabel på 4.7 meter og tilførselskabel med stikk som passer en av disse (valgfritt) + porto kr. 150,-
Adapter til schuko (eller 16A CEE-hun) med 16A sikring kr. 900,-
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tomrolun

Jeg ville gått for denne: http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Lader_mest_hjemme_med_32A
Siden du har 32A kurs.
Har selv samme boks,men i 16A utførelse og er veldig fornøyd :)...Du nyttigjør deg jo ikke hele potensialet siden du ikke har 6,6kw lader i bilen, men prisen er ihvertfall gunstig. :D
2015 Nissan Leaf Tekna 6,6 Kw lader,og Ratio hjemmelader fra El-bilhjelpen.
2009 Renault Grand Espace 2,0 dci

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA