Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Montere Webasto i Think

Startet av Laban, fredag 20. november 2009, klokken 01:06

« forrige - neste »

Laban

http://www.adressa.no/forbruker/article1397175.ece

"Norpark – Norges Parkeringsforening advarer mot at gratis parkering for elbiler og hydrogendrevne kjøretøyer kan føre til økt trafikk og et betydelig inntektstap for kommunene."

Nå begynner vel økningen i antall elbiler de siste årene å merkes  ;).
Skjønner godt at Norpark er redd denne økningen da parkeringsselskapene vil tjene mindre penger. Håper bare de rød-grønne er så grønne som de påstår, og ser at det ihvertfall blir mindre forurensning i byene selv om trafikkmengden øker  ::).
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Ken

Kan ikke de beskatte P selskaper litt mer hvis kommunene trenger mer penger?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Prinsippet kalles "å sette bukken til å passe havresekken".
Hvis gratisparkeringen  for elbiler på kommunale plasser tar slutt, vil det ikke være noen fordel å parkere på kommunale plasser, og det vil bli flere brukere av de private plassene. Og de er ikke gratis.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Griffel

http://www.tu.no/miljo/article237016.ece

Det er riktig nok ikke snakk om elbiler men om Slutt på alle former for gratis parkering på jobb og på shopping.
Et arbeid satt i gang av tre departementer for å begrense biltrafikken i byene.

To ulike løsninger vurderes.
Det ene alternativet innebærer at eierne av private parkeringsplasser blir pålagt å avgiftsbelegge sine egne parkeringsplasser. I så fall vil eierne få inntektene.

Det andre alternativet innebærer at kommunene får adgang til å innføre kommunale avgifter på de private parkeringsplassene. Da vil kommunene selv få inntektene.

Så kan en jo gjette hva de vil lande på.
Men kanskje vil dette bli bruk som en ny fordel for elbiler når vi ikke lenger får bruke kollektivfeltet. :'(
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Stakkars lille Norge, vi har spart oss så fattige at vi må bruke alle muligheter for a samle inn penger, Politikere er tydeligvis fortsatt i den tro at vi er Europas husmenn, og at det er lovpålagt å være fattige.

En løsning for politikerene for å få inn mer penger, og samtidig gjøre private parkeringsselskaper litt mindre gebyrkåte.......!
Alle gebyrer for ikke betalt tid går i statskassen, og ikke i parkeringsselskapets kasse.  Bare som et forslag.

Så kan de samtidig leie ut stortingsgarasjen og regjeringsparkeringen til et privat parkeringsselskap. Var ikke det en god ide?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Sitat fra: hens på tirsdag 16. februar 2010, klokken 21:49
Så kan de samtidig leie ut stortingsgarasjen og regjeringsparkeringen til et privat parkeringsselskap. Var ikke det en god ide?

Stortingsgarasjen, ja...... Gadd vite om de samme reglene ville gjelde for de som parkerer der.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Stortingspolitikere har en viktig jobb å gjøre, og trenger ofte bil for å handle i butikken, levere barn i barnehage, etc. Dessuten er det ikke alltid at de jobber 9-4. Dermed bør disse slippe skatt på parkering.

Vi andre derimot....

Noen er likere enn andre!

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 17. februar 2010, klokken 09:30
Stortingspolitikere har en viktig jobb å gjøre, og trenger ofte bil for å handle i butikken, levere barn i barnehage, etc. Dessuten er det ikke alltid at de jobber 9-4. Dermed bør disse slippe skatt på parkering.

Ser ut til at jeg trenger nye visittkort med tittel "Stortingsrepresentant"! Du beskriver min situasjon på en prikk!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

#8
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 17. februar 2010, klokken 09:30
Stortingspolitikere har en viktig jobb å gjøre, og trenger ofte bil for å handle i butikken, levere barn i barnehage, etc. Dessuten er det ikke alltid at de jobber 9-4. Dermed bør disse slippe skatt på parkering.

Vi andre derimot....

Lars
Helt uenig!

Ingen har viktigere jobb enn meg. Uten meg og alle andre som faktisk skaper noe får ikke de som bare flytter på papirer noe sted å hente inntekten.

Jasså, var det ironi? :D
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA