Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 90km rekkevidde vinterstid?

Startet av RMO, tirsdag 15. september 2015, klokken 20:46

« forrige - neste »

RMO

Det er skuffende at man ikke kan gi litt vel fortjent heder til elbilpionerene i Bellona, med Frederic Hauge i spissen, her på elbilforeningens eget forum, uten at det degenererer til usaklige kommentarer. Det er tross alt ikke kommentarfeltet til VG dette her.

Enten man liker det eller ei: Frederic Hauge har gjennom miljøstiftelsen Bellona sørget for å etablere fundamentet for de svært gunstige rammebetingelsene som elbilen har i dag. Disse rammebetingelsene - som særlig vi Tesla eiere har nytt godt av - er et resultat av Bellonas ofte konfliktfylte kamp med offentlige myndigheter på 1990-tallet, og ikke noe som kom av seg selv.

Uten disse ville salget av Model S i Norge sannsynligvis vært på nivå med salget i Sverige, dvs. om lag en tidel.

Frederic Hauge fikk 7. august 2013 gleden av å motta den første Tesla Model S levert i Europa.

Elon Musk vet å ære den som æres bør.
Model S siden 10. september 2013

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Elbil fundamentalist

Enig her, selv om politikerne den gang trodde de skulle bane vei for enn lykkelig fremtid for Pivco ->Think og masse arbeidsplasser på Aurskog.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

sven erik

dere må og huske  rune håland  han hvar en av de som har stått mest på og gjort elbil foreningen til den  den er i dag  han holt og masse på med myndighetene  men nå vil elbilforeningen  gi fra seg elbil fordelene
så om dere vil fortsatt ha de mel dere inn i VI som vil beholde elbil fordelene  for disse må beholdes og økes  ikke skrenkes inn på

NegativeElectrode

Alle som bidrar til å fronte tiltak som reduserer klimautslipp, og avsløre hva som egentlig foregår i kulissene fortjener ros.
Hver prøveboring slipper unna skatter og avgifter med ca 500 mill, Hauge og Nina Jensen (ja Sivs søster) setter fingeren på problemet
http://www.dagbladet.no/2015/08/16/nyheter/innenriks/valg15/politikk/kommunevalg_2015/40637066/

Dette klarer regjeringen altså, men å få skåret gjennom slik at Enova kan starte utbetaling av tilskudd til ladestasjoner er tydeligvis veldig vanskelig. Regjeringen, som gikk til valg på å redusere byråkratiet, har når det kommer til elbiler gitt nettopp byråkratiet fullt spillerom til å bremse utviklingen
http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2015/08/11/2143/Samferdsel/-holder-norske-forbrukere-for-narr

Christina Bu og Elbilforening, Elvestuen og Venstre er ihvertfall på banen. Venstre som støtteparti burde være i posisjon til å presse på.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

sven erik

hvorfor skal staten gi støtte til private bedrifter som ikke engang bygger ut i den farten de lover ?
og de soper inn masse masse penger + at de har ikke holt det de lovet at dem skal hvære åpen for alle  ingen er åpen for en danske  utenom statoil da   du må ha norske mobil abonomang eller noe sånt for å  få ladet 
nei prisen må ned og tiljengligheten må opp  et bankort  med kr 50 for 30 min er løsningen   ikke  masse apper +++  og laderne må i koridorer slik  tesla har gjort ikke flere hunder i stor byene og 0 elllers

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA