Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Selges : Saxo 1998

Startet av Griffel, søndag 31. januar 2010, klokken 20:47

« forrige - neste »

Griffel

Importøren lover en rekkevidde på hele 215 kilometer når Lynx Nanoq kommer til Norge senere i vinter.
http://www.tu.no/motor/article233013.ece

Lynx Nanoq er en elektrifisert versjon av kinesiskbygde Geely Panda.

Import og distribusjon til Norge har det relativt nystartede selskapet No Fuel sikret seg.
285.000 kroner
Litium-polymerbatteriene på 21 kWh
40 kW motor
akselerasjon 0-100 på åtte sekunder
toppfart på 145 km/t
Rekkevidden 215 km
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

III

Virker på en artikkel som om 20 mil rekkevidde er på "eco" mode, men allikevel er det jo ganske bra. Så at den skulle koste 235 000 i Danmark. Import?  :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Cobos

Er det bare meg som synes det virker rart med de spesifikasjonene ? De har en motor som har omtrent samme effekt som Think, bare 10kW mer. Samtidig så er deres 0-100km/t tider under halvparten av Think City sine? Det samme kan sies om rekkevidden også, med over 50% av Tesla sin rekkevidde og godt under halvparten av batteristørrelsen så virker det også en smule optimistisk.

Hva tror dere?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

III

Om den har omtrent samme rekkevidde som Th!nk i praksis,  er jo ikke det dårlig. Den har jo mye utstyr,
4 seter(!), airbags og klimaanlegg så det er jo bedre enn think. Om prisen er 285000 , blir det billigere enn think om man skal ha 4 seter. Forhåndsinnstilling på varme er jeg usikker på. Det hadde jo vært knall.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

El rayo

#4
Sitat fra: Cobos på søndag 10. januar 2010, klokken 12:45
Er det bare meg som synes det virker rart med de spesifikasjonene ? De har en motor som har omtrent samme effekt som Think, bare 10kW mer. Samtidig så er deres 0-100km/t tider under halvparten av Think City sine? Det samme kan sies om rekkevidden også, med over 50% av Tesla sin rekkevidde og godt under halvparten av batteristørrelsen så virker det også en smule optimistisk.

Hva tror dere?

Cobos
Elbilrekkevidde har tradisjonelt vært oppgitt ved konstant 50 km/t på flat vei uten vind og 25 grader. Helt idelle forhold, altså. Man skulle være en ekstremt økonomisk sjåfør for å oppnå den rekkevidden.

I 1999 valgte Think Nordic å oppgi rekkevidden etter en standard som brukes for blandet kjøring med "vanlige" biler, ECE101 med en liten modifikasjon: Th!nk gikk ikke fortere enn 90 km/t mens standarden sier 100 km/t. Rekkevidden er oppgitt til 85 km. Dette er en rekkevidde som de aller fleste klarer å få ut av Th!nk Classic, som har 11,5 kWh batterikapasitet.

Nanoq: nesten dobbelt så stor kapasitet og 2,5 ganger så stor rekkevidde. Fullstendig mulig. Det ville være rart om de ikke klarte å forbedre 30 år gammel teknologi såpass.

Hvor mye veier Nanoq? 0 - 100 km/t på 8 sekunder høres sannsynlig ut med vekt rundt 1000 kg og 40 kW kontinuerlig effekt (100kW maks).

Du sammenligner nok med nye Th!nk City. Den har vist seg å gå vesentlig lenger enn de 180 km som er oppgitt. Motorstyringen kan justeres opp til langt bedre akselerasjon.

Jeg tror opplysningene om Nanoq kan stemme.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

#5
Ikke umulig at disse tallene kan stemme nei. Blir spennende å se når den kommer.

Ellers liker jeg denne Lynxen bedre utseendemessig :


Og den er jo ikke så dum hva tallene angår heller ;
Performance

Lynx Extreme
Max. power:             2 x 450 hp = 900 HP (Lynx Twin motor system)
Max. speed:             200 km/h (limited)
Controller:                2000 Amp Lynx
Acceleration:           0 -100km/h in less than 4 seconds
Curb weight:            850 kg
Range:                      150-350 km (depending of choosen battery pack)
System voltage:     400 Volt
Battery capacity:    Multiple choices
Charging time:        Depending on battery pack size – the car comes with an on board charger. Quick charge is possible with the Strømpil public charger

http://www.lynxcars.com/
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

#6
Burde startet ny tråd om Lynx, eller skal vi si Opel Speedster?

Nydelig bil, som jeg liker bedre enn Tesla'en. Virker ikke så ekstrem å gå inn og ut av.

Prisen på ca 85000 Euro er inkludert Dansk moms. På min kalkulator blir det 550K impotert til Norge, noe som gjør den farlig fristende.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

III

#7
Kommer visst i april til Norge, Nofuel skal selge dem for rundt 285000 , dette er uoffisielt.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

HHF

Om det er prisen på Nanoq du tenker på, så er den jo offisiell nok til at den er omtalt i artikkelen ... ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

III

#9
Eheh.. ja det stemmer, litt mer enn uoffisielt det gitt ,da blir det vel egentlig at den kommer i April som er litt usikkert og uoffisielt (tror jeg  ) ,selv om det står senere i vinter :-\. Her legger man seg flat osv, mao en helt unødvendig kommentar fra min side. Skal ihvertfall prøves denne.  :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

HHF

No problem - var bare usikker på om det var den du tenkte på  :-). Er også enig i at denne bør være et interessant alternativ.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA