Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kommer jeg virkelig frem til hytta?

Startet av kjølholdt, torsdag 22. august 2013, klokken 22:16

« forrige - neste »

scoot

Sitat fra: hma på mandag 03. mars 2014, klokken 12:52
Sitat fra: scoot på mandag 03. mars 2014, klokken 12:28
Kan man lade 3x32A 400V med dobbeltlader?! Det var ikke jeg klar over i allefall.
Klikk på fanen "Adapterveiledning" fra linken
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/outlet
Aha, ikke vanlig CEE kontakt nei. Kjekt å kunne sette opp en type 2 stasjon og lade såpass da.
2009 Revai

eleseus

Jeg har bestilt Tesla og ønsker en løsning med 400V 3-fas 16A i sameiets parkeringskjeller. Andre i sameiet har Tesla, og denne løsningen, med "rød kontakt" er brukt av dem alle. Vi har 400V i sikringsskapene i kjelleren, nært garasjen.

Nå skal jeg finne en elektriker. Har noen erfaringer med pris, og en elektriker å anbefale?
------------------------
Oslo

rr2000

Sitat fra: eleseus på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:37
Nå skal jeg finne en elektriker. Har noen erfaringer med pris, og en elektriker å anbefale?
Jeg kan anbefale Økern Elektriske om du er i Oslo, http://www.okernel.no
Pris tør jeg ikke gjette på, men du kan spare mye på å sikre at forutsetningene for effektiv montasje er tilstede, kartlegge føringsveier, sjekke plass i sikringsskap, jordfeilbryter etc. og dokumentere dette før du ber om pris. Lurt å ta bilder som vedlegg til forespørselen.
P85D

Quintilian

Vi la opp 400v i nytt hus når vi flyttet inn i 2013. Hadde ikke kjøpt Tesla da, men gjorde det etter føre-var-prinsippet.

Det kostet ganske nøyaktig 4500.- inkl. rødt strømuttak i garasjen (bare 1 m fra sikringsboks).

Da betalte vi også for at de faktisk la inn 400v i huset, i utgangspunkt var det 400v kun til fordelingsboksen "oppi gata".

VL

Jeg fikk pristilbud på 11000,- for blått uttak ( 32A ) ferdig strekt med ny kurs og jordfeilbryter. Lengde på kabel ca 12 meter. Syns dette var dyrt, så fikk de med på at jeg handlet materialet selv ( har samme rabatt ) og festet kabel frem til kontakt og sikringsskap. Så tok de seg av koblingen og papirarbeid. Kom på vel 5900,-  inkl utstyr og arbeid...  ;D ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Epleskreller

Utgangspunktet hadde jeg 400V og 40A hovedsikring. Oppgraderte hovedsikringen til 63A, brukte gammel hovedsikring til kursen til fordelingsskap i garasjen.

I garasjen satte elektriker opp en 16 og en 32A 400V kurs til hver sine røde stikk, i tillegg en vanlig 16A 230Vkurs til to stikkontakter. I tillegg installerte elektriker overbelastningsvern i sikringsskapet.

Jeg kjøpte og la kabel fra rommet med sikringsskap til garasjen,  samt kjøpte fordelerskap og røde stikk.

For dette betalte jeg 16000,- til elektriker og 3-4000 i egeninnkjøpt utstyr. Kan nå trekke totalt ca 30kW ut fra garasjen (har en gammel 16A-kurs i tillegg..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Achilles

Jeg fikk lagt inn 400V/16A med rødt stikk i carport med ny kurs og 9-10 meter kabelføring fra sikringsskap for 5000,- av et veletablert elektrikkerfirma.
Tok bilder og beskrev nøyaktig hva jeg ønsket og la ut på mittanbud.no Fikk inn tilbud som varierte i pris på godt over 100% !!!
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA