Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Helt død bil

Startet av medic.66, fredag 04. september 2015, klokken 08:40

« forrige - neste »

BjornLo

Helt enig med deg Muffin om at 13K er lite ift dere som har det dobbelte. Jeg kjører vanligvis en del lengre pr år (det siste året har vært spesielt lavt), så jeg får snart litt mer kjørte km å skilte med...

Synes likevel jeg er fullt berettiget til å hevde at jeg opplever bilen som problemfri - så langt riktignok, men jeg opplyser jo samtidig at jeg har kjørt kort.

Poenget mitt er at det er fornøyde Teslaeiere der ute som opplever få problem på sine biler. De hører du sjelden fra på dette forumet. I tillegg har jeg inntrykk av at små problemer har en tendens til å "hauses opp" her inne, og at enkelte er i overkant pirkete. Man kan lett bli mørkeredd her inne på forumet.

Takk for forklaring på dugg-i-lyktene-krisen. Jeg kan leve med at Tesla fikser dette neste gang jeg er inne til service.
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

E_S

Byttet fra en 17 år gammel E-klasse + Leaf til Tesla. Det er litt uvant med en bil hvor jeg faktisk er avhengig av verksted iblant i motsetning til før, da jeg fikset alt på E-klassen selv og Leafen var det aldri noe galt med.

Til tross for lang ventetid opplevd bra service. Har time i starten av september for hjulstilling (skjevslitte dekk) og time i desember (!) for panoramatak (er lukket, men står at det er halvåpent) og et par ubetydelige småting.

Det er en vesentlig oppgradering fra Leaf, og selv om det tar litt tid å bli vant til ting er jeg godt fornøyd. Er en av de få som ikke har duggete baklykter også, tydeligvis.. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

medic.66

Takk til alle som har svart på det jeg lurte på. Jeg sitter igjen med følelsen av at selv om det er små eller større feil på noen av bilene så vil de fleste kjøpe Tesla igjen. Det er igrunnen svar nok for meg. Jeg for min del kunne feks aldri tenkt meg å kjøpe Avensis igjen. Har hatt en, mer på verksted enn hjemme. Nå kan man selvfølgelig ikke sammenligne Tesla med en Avensis uansett. Jeg har hatt og prøvekjørt en del biler oppigjennom. Feks Corvetter med store V8 ere. De går godt, bråker fælt og bruker mye bensin. Men etter at jeg kjøpte Leafen har jeg funnet ut at jeg aldri mer skal ha fossilbil (selv om vi har en XC70, brukes til langkjøring og tilhengertrekking..). Etter at jeg prøvde de to Teslaene jeg skrev om i starten, har jeg blitt helfrelst på det. For det første er det en av de vakreste bilene jeg kan tenke meg. Nydelig å kjøre. Går stille og det synes jeg er deilig. Og kjører fra det meste av bilene som går på norske veier (hvis det er nødvendig da...). Jeg har aldri prøvd P85D. Men ser ikke for meg at det er 0-100 aksen som er viktigst (selv om det sikkert er gøy i starten). Men både 85 og 85D akselererte godt i mellomregisteret. Det synes jeg er mer viktig med tanke på trygge forbikjøringer. Så nok en gang takk for informative svar fra dere alle.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

dosmont

Sitat fra: medic.66 på torsdag 06. august 2015, klokken 22:06
Takk til alle som har svart på det jeg lurte på. Jeg sitter igjen med følelsen av at selv om det er små eller større feil på noen av bilene så vil de fleste kjøpe Tesla igjen. Det er igrunnen svar nok for meg. Jeg for min del kunne feks aldri tenkt meg å kjøpe Avensis igjen. Har hatt en, mer på verksted enn hjemme. Nå kan man selvfølgelig ikke sammenligne Tesla med en Avensis uansett. Jeg har hatt og prøvekjørt en del biler oppigjennom. Feks Corvetter med store V8 ere. De går godt, bråker fælt og bruker mye bensin. Men etter at jeg kjøpte Leafen har jeg funnet ut at jeg aldri mer skal ha fossilbil (selv om vi har en XC70, brukes til langkjøring og tilhengertrekking..). Etter at jeg prøvde de to Teslaene jeg skrev om i starten, har jeg blitt helfrelst på det. For det første er det en av de vakreste bilene jeg kan tenke meg. Nydelig å kjøre. Går stille og det synes jeg er deilig. Og kjører fra det meste av bilene som går på norske veier (hvis det er nødvendig da...). Jeg har aldri prøvd P85D. Men ser ikke for meg at det er 0-100 aksen som er viktigst (selv om det sikkert er gøy i starten). Men både 85 og 85D akselererte godt i mellomregisteret. Det synes jeg er mer viktig med tanke på trygge forbikjøringer. Så nok en gang takk for informative svar fra dere alle.

Ser ut som du har bestemt  deg :D

http://ts.la/bjrn3169

Bruk denne linken da ;) Bjørn Nyland
Han har vell allerede sørget for at det er solgt tusenvis av Model S, uten å få noe som helst tilbake fra Tesla utover det som andre kunder får :)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA