Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mange rare opplevelser som elbil-eier

Startet av ChrisT, søndag 07. juni 2015, klokken 10:05

« forrige - neste »

ChrisT

Har etter div. lesing her på forumet kjøpt en 16A Mennekes m/CEE kontakt på Volvo. Sjekket pris hos Volvo i Sverige og i Norge, og fikk den billigst her i Norge. Hva er da grunnen til at folk kjøper den i Sverige?

Prøvde denne kabelen for første gang i dag, men får den ikke til å fungere ordentlig. Jeg kobler til og bilen begynner å lade som den skal. Etter litt (alt fra 5 til 60 sek) så klikker det i laderegulatoren på kabelen en 4-5 ganger, som et relé slår, deretter er det litt jeopardy om bilen begynner lader igjen. Slik står den uten at jeg får ladet. Har prøvd å justere ned strømtrekket til både 13 og 10A uten hell. Koblet original-kabelen med overgang til samme stikk, og da fungerer alt tipp topp. Noen som har opplevd noe lignende, eller har noen idé om hva problemet er?

valvolainen

Tror jeg ville prøvd den i en annen bil for å se om det gav et annet resultat.
Hvor holder du til? kanskje det bor noen medforumister i nærheten.
Hva kostet denne kabelen forøvrig?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

ChrisT

Jeg holder til i Moss, jobber i Asker. Har en kollega som kjører e-Up. Skal få prøve på hans bil en av de nærmeste dagene. Kabelen kostet i rundt 4000 hos Volvo i Norge, mens jeg fikk pris på 4400 i Strømstad.

torgrand

Både jeg og min bror har samme kabel kjøpt på Volvo og har vært superfornød. Jeg har brukt min hver natt siden november uten ett eneste problem. Denne uka var bilen på verksted for å fikse skjev bakluke og og riper i bakfanger. Bilen ble ladet på verksted, men vel hjemme har jeg problemer med ladingen. Jeg har i dag hatt problemer med både original og mennekes lader. Nå står bilen tilbake på verkstedet, så får vi forske videre på mandag...

havardolini

Sitat fra: ChrisT på torsdag 07. mai 2015, klokken 12:30
Jeg holder til i Moss, jobber i Asker. Har en kollega som kjører e-Up. Skal få prøve på hans bil en av de nærmeste dagene. Kabelen kostet i rundt 4000 hos Volvo i Norge, mens jeg fikk pris på 4400 i Strømstad.

Hvordan gikk det med kabelen? Jeg har sjekket pris hos en av Volvoforhandlerne i Trondheim, og de skulle ha 3754,- for 4,5 meter og 4687,- for 8 meter. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken lengde jeg skal ta, hva mener dere?
Jeg har selv bestilt en i3. Da jeg hadde en e-Golf på prøve, opplevde jeg tilsvarende problemer som deg da jeg prøvde å stille inn kladden til å lade med full guffe, den bare avbrøt ladingen uten at det kom ordentlig i gang.
Jeg stilte kladden ned til medium, og da ladet den fint. Jeg har en kurs på 10A i garasjen som jeg i praksis har for meg selv, siden han ved siden av jeg ikke har bil.

Jeg er overhodet ingen elektriker, men jeg la merke til at det på kladden lyste ei rød lampe for problem med jord, men at den likevel ladet. Kanskje det har noe med det elektriske anlegget å gjøre?

Kan Volvo-kabelen justere ladestrøm manuelt, og i tilfellet i hvilke intervaller?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA