Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sommerferie 2015

Startet av Teslanewbie, torsdag 09. juli 2015, klokken 23:43

« forrige - neste »

hoffa

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. august 2015, klokken 21:30
Sitat fra: hoffa på lørdag 01. august 2015, klokken 20:48
Har hatt en razzia på caliperene i dag. Fra grå til røde. Løsnet caliperene fra festet men ikke  fra bremseslangen for å slippe å lufte systemet. I etterkant vil jeg anbefale å løsne de helt slik at det blir lettere å rengjøre/lakkere og håndtere de tunge caliperene.

Nå gjenstår dekalene og klarlakk. De ble rødere en bildet gjengir.

Flott,  iritterer meg over de matre sorte ...
Takk. Legger ut noen bilder når jeg er ferdig....
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Teslanewbie

#17
Sitat fra: hoffa på søndag 02. august 2015, klokken 17:44
Ferdig og førnøyd :)

Wow . Ble jo veldig pent . Flott arbeide . Kan du legge ut oppskrift på hvordan du gjorde dette?

Har du skiftet bremseskiver ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hoffa

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 02. august 2015, klokken 18:54
Sitat fra: hoffa på søndag 02. august 2015, klokken 17:44
Ferdig og førnøyd :)

Wow . Ble jo veldig pent . Flott arbeide . Kan du legge ut oppskrift på hvordan du gjorde dette?

Har du skiftet bremseskiver ?
Har ikke skiftet bremseskiver, bare flikket litt på de for å skjule den begynnende rusten.

Bremsecaliperne:

Kjøpte tokomponents Foliatec lakk (blank rød).
Kjøpte logoer på ebay.

Løsnet caliperene fra sine fester for å komme til på baksiden, men ikke bremseslangene. Har man lyst å gjøre jobben 100% og har erfaring med å lufte bremsesystem så anbefaler jeg å ta de helt løs.

Det viktigste er grunnarbeidet, rengjøring og avfetting.
Brukte stålbørste, sandpapir og trykkluft under rengjøring, og avsluttet med bremserensspray som fulgte med Foliatecsettet og tørket over med en ren tøyfille til slutt.

Lakket baksiden med to raske strøk først (ikke så nøye med finish her).
Monterte tilbake caliperene og lakkerte utsiden og framsiden med tre strøk. Ca 1 time herding mellom hvert strøk.

Siden logoer skulle på så måtte den stå over natten for herding.

Logoer ble satt på og 3 strøk med blank klarlakkspray over utsiden og fremsiden. Pass på svevestøv fra klarlakken.

Siden jeg ikke har lift, så måtte jeg ta en side av gangen. Derfor blandet jeg 1/2 parten av herder og lakk slik at en kan bruke resten på andre siden neste dag.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem


hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Teslanewbie

Sitat fra: hoffa på mandag 03. august 2015, klokken 12:56
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 02. august 2015, klokken 18:54
Sitat fra: hoffa på søndag 02. august 2015, klokken 17:44
Ferdig og førnøyd :)

Wow . Ble jo veldig pent . Flott arbeide . Kan du legge ut oppskrift på hvordan du gjorde dette?

Har du skiftet bremseskiver ?
Har ikke skiftet bremseskiver, bare flikket litt på de for å skjule den begynnende rusten.

Bremsecaliperne:

Kjøpte tokomponents Foliatec lakk (blank rød).
Kjøpte logoer på ebay.

Løsnet caliperene fra sine fester for å komme til på baksiden, men ikke bremseslangene. Har man lyst å gjøre jobben 100% og har erfaring med å lufte bremsesystem så anbefaler jeg å ta de helt løs.

Det viktigste er grunnarbeidet, rengjøring og avfetting.
Brukte stålbørste, sandpapir og trykkluft under rengjøring, og avsluttet med bremserensspray som fulgte med Foliatecsettet og tørket over med en ren tøyfille til slutt.

Lakket baksiden med to raske strøk først (ikke så nøye med finish her).
Monterte tilbake caliperene og lakkerte utsiden og framsiden med tre strøk. Ca 1 time herding mellom hvert strøk.

Siden logoer skulle på så måtte den stå over natten for herding.

Logoer ble satt på og 3 strøk med blank klarlakkspray over utsiden og fremsiden. Pass på svevestøv fra klarlakken.

Siden jeg ikke har lift, så måtte jeg ta en side av gangen. Derfor blandet jeg 1/2 parten av herder og lakk slik at en kan bruke resten på andre siden neste dag.

Takk for sammendrag, det ble veldig bra!


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tai

Hvor kjøpte du foliatec lakken? Brukte du en spesiell klarlakk? Ingen grunning?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

hoffa

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:53
Hvor kjøpte du foliatec lakken? Brukte du en spesiell klarlakk? Ingen grunning?

Tai
Kjøpte lakken hos en lokal forhandler (Nortrax) i Ålesund. www.foliatec.no har flere forhandlere rundt om.

Vanlig blank klarlakk. Etter tidligere erfaring på andre biler så burde det holde. Bremsene blir pga regen lite brukt og dermed ikke overopphetet, ikke etter min kjørestil i hvertfall. Skulle jeg kjørt på bane derimot.....

Ingen grunning. Hadde caliperne vært rustne og hatt en dårlig overflate ville jeg brukt det.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Thor2014


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA