Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratis parkering på kommunale parkeringsplasser

Startet av pnq, søndag 30. august 2015, klokken 17:55

« forrige - neste »

pnq

Etter å ha vært fornøyd tesla eiere i to år gikk turen til den italienske riviera i år med bilen. Gjennom sentral Europa gikk alt helt perfekt dersom man ser bort i fra de tullete instruksjonene til Google maps om å hele tiden kjøre meningsløse omveier til ladere vi allerede hadde benyttet.  De virkelige problemene dukket opp når vi hadde full ladet Sør for Milano og oppdager at vi ikke har strøm å nå neste super lader vest for Nice.  Etter mye stress kommer vi oss endelig til denne laderen etter litt nødstrøm hos noen private i forbindelse med overnatting. 

Disse veiene er notorisk kjent for plutselige og store køer i forbindelse med de tallrike bomstasjonene.  Vel fremme viser det seg at det er kun en lader som gir full strøm om gangen og det er mange i kø hele døgnet.  Totalt uakseptabelt.

Ladestasjonen Sør for Milano består av 12 SC med ytterligere noen like i nærheten.  Deretter et det tomt mot Genova og videre mot Nice.  Hva har de som har planlagt dette tenkt på?  For meg virker det som om den interne Tesla konkurransen mellom de to landene har ødelagt for alle tesla kundene å kunne kjøre bil mellom de to landene.  Når man i tillegg ikke kan oppdrive alternative Ladestasjonen i Italia har man et reelt problem.  Vi har blitt smertelig klar over at mange byer har informasjon om at det er Ladestasjonen tilgjengelig som i praksis aldri har fungert.  Løsningen har vært å finne lokale marinaer og industribedrifter.  Her må noen hos tesla gjøre en rydde jobb.  Man trenger ikke 16 Sc lade punkter i Milano for så ikke ha muligheter for påfyll før man går tom.

Skal senere laste opp et bilde som viser hvordan navigasjonen ville ha oss tilbake til der vi nettopp hadde fulladet for å kunne komme til neste SC som igjen ville for langt unna.  Frustrerende.

En av oppturene har blandt annet vært å stå side om side med carbon monstrene utenfor Casino Monte Carlo og definitivt få mer oppmerksomhet en samtlige andre superbiler tilstede.  Flott bil men lade problematikken på den italienske riviera må løses asap.

Er det noen som vet om alternative løsninger til Ikea i Genova så er vi veldig takknemlig for innspill.
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

turfsurf

Sitat fra: pnq på fredag 31. juli 2015, klokken 01:34
Etter å ha vært fornøyd tesla eiere i to år gikk turen til den italienske riviera i år med bilen. Gjennom sentral Europa gikk alt helt perfekt dersom man ser bort i fra de tullete instruksjonene til Google maps om å hele tiden kjøre meningsløse omveier til ladere vi allerede hadde benyttet.  De virkelige problemene dukket opp når vi hadde full ladet Sør for Milano og oppdager at vi ikke har strøm å nå neste super lader vest for Nice.  Etter mye stress kommer vi oss endelig til denne laderen etter litt nødstrøm hos noen private i forbindelse med overnatting. 

Disse veiene er notorisk kjent for plutselige og store køer i forbindelse med de tallrike bomstasjonene.  Vel fremme viser det seg at det er kun en lader som gir full strøm om gangen og det er mange i kø hele døgnet.  Totalt uakseptabelt.

Ladestasjonen Sør for Milano består av 12 SC med ytterligere noen like i nærheten.  Deretter et det tomt mot Genova og videre mot Nice.  Hva har de som har planlagt dette tenkt på?  For meg virker det som om den interne Tesla konkurransen mellom de to landene har ødelagt for alle tesla kundene å kunne kjøre bil mellom de to landene.  Når man i tillegg ikke kan oppdrive alternative Ladestasjonen i Italia har man et reelt problem.  Vi har blitt smertelig klar over at mange byer har informasjon om at det er Ladestasjonen tilgjengelig som i praksis aldri har fungert.  Løsningen har vært å finne lokale marinaer og industribedrifter.  Her må noen hos tesla gjøre en rydde jobb.  Man trenger ikke 16 Sc lade punkter i Milano for så ikke ha muligheter for påfyll før man går tom.

Skal senere laste opp et bilde som viser hvordan navigasjonen ville ha oss tilbake til der vi nettopp hadde fulladet for å kunne komme til neste SC som igjen ville for langt unna.  Frustrerende.

En av oppturene har blandt annet vært å stå side om side med carbon monstrene utenfor Casino Monte Carlo og definitivt få mer oppmerksomhet en samtlige andre superbiler tilstede.  Flott bil men lade problematikken på den italienske riviera må løses asap.

Er det noen som vet om alternative løsninger til Ikea i Genova så er vi veldig takknemlig for innspill.

Hehe, har du ikke fått med deg Varazze SC som åpnet nå nettopp ved Savona?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

mecanica vergara

Denne åpnet for noen dager siden. Og ligger også nå på kartet i bilen. Uflaks hvis du passerte rett før den var klar.
Sitat fra: turfsurf på fredag 31. juli 2015, klokken 06:42
Sitat fra: pnq på fredag 31. juli 2015, klokken 01:34
Etter å ha vært fornøyd tesla eiere i to år gikk turen til den italienske riviera i år med bilen. Gjennom sentral Europa gikk alt helt perfekt dersom man ser bort i fra de tullete instruksjonene til Google maps om å hele tiden kjøre meningsløse omveier til ladere vi allerede hadde benyttet.  De virkelige problemene dukket opp når vi hadde full ladet Sør for Milano og oppdager at vi ikke har strøm å nå neste super lader vest for Nice.  Etter mye stress kommer vi oss endelig til denne laderen etter litt nødstrøm hos noen private i forbindelse med overnatting. 

Disse veiene er notorisk kjent for plutselige og store køer i forbindelse med de tallrike bomstasjonene.  Vel fremme viser det seg at det er kun en lader som gir full strøm om gangen og det er mange i kø hele døgnet.  Totalt uakseptabelt.

Ladestasjonen Sør for Milano består av 12 SC med ytterligere noen like i nærheten.  Deretter et det tomt mot Genova og videre mot Nice.  Hva har de som har planlagt dette tenkt på?  For meg virker det som om den interne Tesla konkurransen mellom de to landene har ødelagt for alle tesla kundene å kunne kjøre bil mellom de to landene.  Når man i tillegg ikke kan oppdrive alternative Ladestasjonen i Italia har man et reelt problem.  Vi har blitt smertelig klar over at mange byer har informasjon om at det er Ladestasjonen tilgjengelig som i praksis aldri har fungert.  Løsningen har vært å finne lokale marinaer og industribedrifter.  Her må noen hos tesla gjøre en rydde jobb.  Man trenger ikke 16 Sc lade punkter i Milano for så ikke ha muligheter for påfyll før man går tom.

Skal senere laste opp et bilde som viser hvordan navigasjonen ville ha oss tilbake til der vi nettopp hadde fulladet for å kunne komme til neste SC som igjen ville for langt unna.  Frustrerende.

En av oppturene har blandt annet vært å stå side om side med carbon monstrene utenfor Casino Monte Carlo og definitivt få mer oppmerksomhet en samtlige andre superbiler tilstede.  Flott bil men lade problematikken på den italienske riviera må løses asap.

Er det noen som vet om alternative løsninger til Ikea i Genova så er vi veldig takknemlig for innspill.

Hehe, har du ikke fått med deg Varazze SC som åpnet nå nettopp ved Savona?
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mariowing

Sitat fra: pnq på fredag 31. juli 2015, klokken 01:34
de tullete instruksjonene til Google maps om å hele tiden kjøre meningsløse omveier til ladere vi allerede hadde benyttet. 

Bare for å pirke, de tullete instruksjonene kommer fra Navigon i kombinasjon med Teslas egen beta trip planner. Google brukes kun til visning av kart på store skjermen (med trafikk) og søkning på adresser. Rutingen gjøres av Navigon (hvor alle kart-data er lastet ned og ligger lagret i bilen) og det er Teslas trip planer som ber deg snu for å lade mer). Viktig å henge ut riktig feilkilde ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

mariowing

#4
Sitat fra: pnq på fredag 31. juli 2015, klokken 01:34
For meg virker det som om den interne Tesla konkurransen mellom de to landene har ødelagt for alle tesla kundene å kunne kjøre bil mellom de to landene. 

Dette skyldes neppe konkurransen, men lokale forhold som å få til egnede avtaler, tillatelser, strøm etc. Meg bekjent er det et europeisk super lader team hos Tesla som står for utbyggingen og ikke Tesla i hvert enkelt land. Nettverket bygges kontinuerlig ut og som nevnt i denne tråden har nå den laderen du manglet kommet på plass. Personlig ville jeg aldri lagt ut på en slik tur uten å ha planlagt og således sett dette hullet på forhånd. Men man er jo forskjellig :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

fredag

Sitat fra: pnq på fredag 31. juli 2015, klokken 01:34
Vel fremme viser det seg at det er kun en lader som gir full strøm om gangen og det er mange i kø hele døgnet.  Totalt uakseptabelt.

Alle superchargere er slik at to og to ladestolper er koblet parvis, feks 1A og 1B. Den bilen som kobler seg til lading først får mest effekt, mens den andre bilen får det som er igjen. Etterhvert som effekten til lading av første bil avtar vil gradvis mer og mer effekt bli frigitt for den andre stolpen.

Sitat fra: pnq på fredag 31. juli 2015, klokken 01:34
Er det noen som vet om alternative løsninger til Ikea i Genova så er vi veldig takknemlig for innspill.

Supercharger Varazze er kommet opp. Kanskje den vil gjøre slik at folk ikke trenger å lade 100% fullt opp på Dorno lengre, slik at det blir mindre kø der?

22kW ladestolpene til Enel/Hera i Italia vært vanskelige å få tilgang til, men nå virker det som om ladekortet til DueEnergie kanskje fikser dette... I Liguria har de ladestolper i Genova og Rapallo, men desverre ikke vest for Genova. Er det noen som har erfaringer med ladekortet til DueEnergie?

http://www.dueenergie.com/mobility-dueenergie.html
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA