Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spør Arctic Roads

Startet av o.b.lix, onsdag 26. august 2015, klokken 10:34

« forrige - neste »

o.b.lix

Har fått lagt inn Homelink her på kontoret, og denne åpner porten til vår garasje helt greit. Men den kommer ikke automatisk (må trykke på homelink opp på skjermen hver gang), kan dette skyldes at jeg stod innendørs når jeg programmerte slik at GPS-signalet var brutt?

Finnes det måte å trigge dette i ettertid (legge inn GPS-markering)?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

petersv

Nei, den er manuell. Knappen presenteres dog automatisk basert på geoposisjon.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Tuxedo

Sitat fra: o.b.lix på mandag 27. juli 2015, klokken 12:17
Men presenteres ikke knappen?
Jo.  Men du kan ikke legge inn lokasjon i ettertid, hvis den ikke fikk det rett første gangen.  Da må du programmere Homelink på nytt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

o.b.lix

Men må bilen ha GPS-dekning under programmering, eller er det første gangen det blir brukt som avgjør lokasjon?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sjøhyene

Bilen vet vel som regel hvor den er til enhver tid. Om den har stått i en garasje i en måned uten GPS signal så vet den jo fortsatt hvor den er. Alt bestemmes når den programmeres.
Den fungerer sånn at man blir presentert homelink knappen oppe i hjørnet når man nærmer seg garasjen. Man må altså trykke en gang på denne knappen for å åpne porten. Mener du at det ikke fungerer sånn for deg?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

o.b.lix

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 27. juli 2015, klokken 12:33
Mener du at det ikke fungerer sånn for deg?

Nei, må trykke fram knappen selv. Men hører med til historien at jeg har knotet litt mye før jeg endelig fikk programmert den, så kan være lurt å slette og programmere på nytt ja.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

o.b.lix

Trodde det skulle se slik ut:




Men fasit er vel kanskje slik?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

petersv

Aldri sett den første der, men hadde vært kult det.

Lynet

Ja den hadde vært mye bedre, jeg trykker ofte for langt ned og menyen for homelink kommer opp....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

o.b.lix

Den første var fra portspesialisten om hvordan koble til homelink i Tesla...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA