Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Regenerering

Startet av torjen6, mandag 14. september 2015, klokken 17:58

« forrige - neste »

torjen6

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

emil

Men Zoe-tallene gjør seg ikke merket i Norge med 11 registrerte til nå i august og 24 for hele juli. Tydelig at de har satset alt på å komme høyt opp på juni-målingen med 432 biler for å få mediedekning og håpe at det øker salget.

Og før man skylder på sommerferie holder f.eks Leaf og e-Golf tallene seg ganske stabile gjennom juni, juli og til nå i august.

ZerOE

Sitat fra: emil på lørdag 15. august 2015, klokken 09:43
Men Zoe-tallene gjør seg ikke merket i Norge med 11 registrerte til nå i august og 24 for hele juli. Tydelig at de har satset alt på å komme høyt opp på juni-målingen med 432 biler for å få mediedekning og håpe at det øker salget.

Og før man skylder på sommerferie holder f.eks Leaf og e-Golf tallene seg ganske stabile gjennom juni, juli og til nå i august.

Årsaken til de lave tallene for Zoe er en feil som er funnet på en elektronisk komponent på den nye R240 versjonen. Eks eiere har fått et skriv fra Renault om dette, mens kommende eiere ikke får bilen levert ut før dette er fikset.

OleBno

Hei

Vel jeg har en Zoe med utpregede ladeproblemer, og har ikke fått noe melding fra Renault om dette.
Min bil har vel nu stått i to uker på verksted hos forhandler, og i går var jeg en tur til innom forhandleren
og purret på status, og da fikk de tydeligvis inn en melding om at det var relativt omfattende arbeider
som skulle til for å ordne på dette.  Så jeg må nok kjøre fossilbil i enda en uke (eller mere).
Da utbedringen av feilen er estimert til ca 12 arbeidstimer pr. bil (ref. meldingen som forhandleren hadde fått),
høres det jo nesten ut som om de må bytte ut hele laderen eller noe annet tilsvarende omfattende.

Det blir interessant og se om bilen etter denne endringen faktisk er i nærheten av den kjørelengden den
skulle hatt og om den er mere villig til å lade andre steder enn bare på hjemmelader og fortum sine hurtigladere.
Det blir litt lite brukervennlig med en elbil om den ikke kan tilknyttes vanlige offentlig ladepunkter slik som
brosjyren indikerer at den skal kunne.

Ha en fortsatt fin sommer/høst.

2015 Renault Zoe Intense 29/06/2015
3,6 Kw hjemmelader.
Kjørt 10.000km pr 1. November 2015
Våler i Østfold.

jabj

SitatDa utbedringen av feilen er estimert til ca 12 arbeidstimer pr. bil (ref. meldingen som forhandleren hadde fått),
høres det jo nesten ut som om de må bytte ut hele laderen eller noe annet tilsvarende omfattende.

Jeg fikk utbedret den kjente ladefeilen på nye R240 i slutten av juni og det tok 2 timer å fikse feilen (kun omprogrammering, ikke bytte av deler). Har ikke hørt om at jeg må inn igjen for å evt. bytte en komponent.

SitatDet blir interessant og se om bilen etter denne endringen faktisk er i nærheten av den kjørelengden den
skulle hatt og om den er mere villig til å lade andre steder enn bare på hjemmelader og fortum sine hurtigladere.

Har aldri hatt ladeproblemer med min R240 hverken før eller etter omprogrammering, men skal du lade på IT-nett Schuko 16A må du uansett vente til Zaptec kabelen er klar for utlevering. Inntil da får en klare seg med hjemmelading og Fortum/Grønn kontakt semihurtig AC, de vriker stort sett hele tiden.

Når det gjelder kjørelengde så er min erfaring etter 4000 kjørte km med R240 at alt mellom 130 og 160 km rekkevidde (17" hjul) på en lading om sommeren er ingen problem, eks. kjørte jeg i helgen fra Lasse's (Stathelle) til Bø i Telemark t/r på en lading (startet med 98% og kom tilbake med 8%). Totalt 148 km i delvis kupert terreng og full bil.
Renault ZOE R240 Intens Easycharge 2015

hsa77

Jeg har heller ikke hatt noen ladeproblemer på min R240, men så har jeg aldri prøvd å lade på IT-nett heller... Fikk omprogrammert bilen i juni, det tok bare et par timer - ingen bytte av deler. Men dersom noe har gått i  stykker så bilen ikke vil lade er det sikkert en større jobb... Jeg har ladet ørten ganger på diverse 22kw ladere uten problemer,  bilen har nå gått 7500km.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA