Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor selges det ikke flere i3 enn det gjør?

Startet av Undertegnede, fredag 21. august 2015, klokken 21:08

« forrige - neste »

Undertegnede

Dette ble også kommunisert om fredag men synes dette er meget positivt. Virker som en del mener at det er unødvendig med en enda raskere bil osv, men det er jo bare en enda bedre bil.

Synes det er bra at de implementerer slike upgrades når de kommer over løsninger som er bedre. (Bi-effekten med raskere bil er jo bare morro)

Musk sier jo selv at hvis man skal vente til bilen er ferdig oppgradert så vil man aldri få en bil.



Sandvika

Veldig bra ambisjon, og vel teknisk mulig med teknologien.
Litt leit at det vel ikke finnes en Tesla i verden med 1/10 av det som ikke har byttet DU.

mogu

Sitat fra: Sandvika på onsdag 22. juli 2015, klokken 12:46
Veldig bra ambisjon, og vel teknisk mulig med teknologien.
Litt leit at det vel ikke finnes en Tesla i verden med 1/10 av det som ikke har byttet DU.

Det var jo en heftig påstand, har du noe som helst fakta å støtte opp den påstanden med?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Sandvika

Var et "vel" inni der, men burde hatt et spm. tegn til slutt da det var ment som et spørsmål mer enn en påstand.
Det er uansett ytterst få Teslaer som har passert 160.000km (1/10 av 1million miles) men flere som har byttet DU før 1/100 av denne distansen er passert.  :(

aness

Sitat fra: Sandvika på onsdag 22. juli 2015, klokken 12:46
Veldig bra ambisjon, og vel teknisk mulig med teknologien.
Litt leit at det vel ikke finnes en Tesla i verden med 1/10 av det som ikke har byttet DU.

Jeg regner med at det er akkurat derfor de jobber med det, og jeg tar i grunnen introduksjon av 70 som ett tegn på at de nå har fikset "noe" i den store bakmotoren.

Tar forøvrig ikke all verdens tid å teste en million miles, kjører du i 225km/t i ett år er du oppe i nesten 2 millioner km.

Jeg tipper det finnes et hjørne i fabrikken med nok strøm og kjøling til å stressteste motorene over lengre tid og data fra slike tester kan sendes videre til simuleringer..

Men den som venter får se, jeg håper bare at min DU evt. ryker før det har gått 8 år  :)

cairnz

Det er ikke noe belastning i motoren å holde konstant hastighet i ett år. Vi har industrimaskiner som har gått i titalls år mer eller mindre kontinuerlig. Belastningen ligger i stopp-start-topp-pedal.
Elbilist

Muffinman

Sitat fra: aness på onsdag 22. juli 2015, klokken 13:15
Sitat fra: Sandvika på onsdag 22. juli 2015, klokken 12:46
Veldig bra ambisjon, og vel teknisk mulig med teknologien.
Litt leit at det vel ikke finnes en Tesla i verden med 1/10 av det som ikke har byttet DU.
Jeg regner med at det er akkurat derfor de jobber med det, og jeg tar i grunnen introduksjon av 70 som ett tegn på at de nå har fikset "noe" i den store bakmotoren.
Er det en "stor" motor i den og ikke en "liten"?

Amoss

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. juli 2015, klokken 13:41
Er det en "stor" motor i den og ikke en "liten"?

Med 320HK i singelmotor konfigurasjon så vil jeg anta det i alle fall. Men tror ingen utenfor Tesla vet enda...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Sandvika

Sitat fra: Amoss på onsdag 22. juli 2015, klokken 15:38
Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. juli 2015, klokken 13:41
Er det en "stor" motor i den og ikke en "liten"?

Med 320HK i singelmotor konfigurasjon så vil jeg anta det i alle fall. Men tror ingen utenfor Tesla vet enda...
Godt poeng, men er jo ikke fullstendig utenkelig at de klarer hente ut enda mer av den lille heller? 320hk er bare 60hk mer enn hva som hentes ut av frontmotoren på P85D. Er jo tydeligvis en sikring og ikke motoren som har vært flaskehalsen på P85D...

Teslanewbie

Lurt at de har 8 år garanti på motoren ...

Bare de ikke begynner å redusere effekten på gamle biler igjen for å unngå slitasje slik som de gjorde tidligere ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Sandvika på onsdag 22. juli 2015, klokken 17:25
... men er jo ikke fullstendig utenkelig at de klarer hente ut enda mer av den lille heller?

Helt sant... Fikk med en "antar" i det jeg skrev ;)

Men dersom det er den lille, og de har klart å hente ut over 300 gamper fra den, så lyder det lovende ut for TM3 som slik jeg har forstått skal komme med denne nye og mindre motoren :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

aness

Sitat fra: Amoss på onsdag 22. juli 2015, klokken 15:38
Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. juli 2015, klokken 13:41
Er det en "stor" motor i den og ikke en "liten"?

Med 320HK i singelmotor konfigurasjon så vil jeg anta det i alle fall. Men tror ingen utenfor Tesla vet enda...

Bildet i designstudio viser også en "stor" motor, og maks hastighet er 225km/t.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA