Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med lading

Startet av jensjacob, søndag 16. august 2015, klokken 17:59

« forrige - neste »

jensjacob

Jeg er ved at finde ud af hvor jeg skal placere hjemmeladeren. Den skal sidde så bilen kan lades uanset om den er bakket på plads eller kørt lige frem. Jeg har i princippet fundet en plads som kan fungere og som konen også kan leve med (så man ikke falder i ledningen).

Mit dilemma er blot at der er 4 meter i begge situationer - i sig selv ikke noget problem - men fabrikanten

http://www.ratio.nl/en/catalog/e-mobility/ev-wall-chargers/type-1/ev-wall-charger-type-1/for-use-at-16a-230v/g+c+s+i+a

skriver at spiralkablet netop max kan strækkes 4 meter.

Så, mine spørgsmål :

Er der nogen der her erfaring med spiralkabler som fx. det fra Ratio ?
Hvis det er strukket til max længde, så er der vel også et vist fysisk træk i ladestikket mens det er placeret i bilen. Hvordan går det med det når stikket skal sidde i 8 timer eller mere ?
Burde jeg vælge den anden løsning med 10 meter lige kabel der manuelt vikles op på en holder hver gang ?

http://www.ratio.nl/en/catalog/e-mobility/ev-wall-chargers/type-2/ev-wall-charger-type-2/for-use-at-16a-230v/g+c+s+i+a

Jeg foretrækker umiddelbart spiralkabelløsningen da det nok er nemmest i hverdagen. Men jeg bekymrer mig lidt for det permanente træk ladestikket kommer til at opleve under ladning.

P.S. Ladeboksen kommer til at sidde på en søjle der står foran højre fordør eller bagved venstre bagdør afh. om jeg bakker ind eller ej.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Tilfældigvis så er MB 190'eren og e-Golfen næsten lige store i længde og bredde. Derfor satte jeg et par klatter abesnot på 190'eren der hvor ladedækslet ville være på e-Golfen i begge parkeringssituationer og tog en stump ledning på 4 meter for at illustrere ladekablet.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

elektrolux

Ratio kabelen er nesten 5 meter, men deformeres permanent om den strekkes over 4 meter. Derfor sier vi inntil 4 m strekk.

I ditt tilfelle kan du kanskje akseptere at kabelen blir litt slapp. Selve stikket i bilen er såpass solid at det tåler lasten.

Men har du vurdert en slags støttearm og bruk av 10m rett kabel? Da har du litt mer å gå på på parkeringen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA