Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 7.0 beta i dag? Noen screenshots?

Startet av Erik182, torsdag 20. august 2015, klokken 20:52

« forrige - neste »

Erik182

Vi kommer til å kjøre en fullstappet løvblad til Kristiansand. Med en madam som ikke har helt tro på at den turen vil funke med to små barn.

Ruten jeg har sett for meg er:
Råde - Bastø fergen Moss (24 km)
Horten - Statoil telemarksporten (73 km)
Statoil Telemarksporten - Arendal Stoa (108 km)
Arendal - kristiansand dyrepark (51 km)

Hva tenker dere som har kjørt til Kristiansand tidligere? Er litt beskymret for porsgrunn - arendal etappen. Skal ihvertfall få ladet til minst 80% ved porsgrunn. Tenker at jeg bruker cruise kontrollen på 95 på motorveien :)
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

emil

Dropp Statoil Telemarksporten og ta heller Lasses på Rugtvedt. Det er en drøy mil lengre å kjøre, men Rugtved har Fortum-prising der man betaler for det man trenger av ladetid. I tillegg er det nettopp noen som rapporteret om feil på laderen hos Statoil samt at Rugtvedt har to ABB-ladere (ikke velg den ytterste hvis du kan, den var treigere enn den andre sist jeg kjørte strekningen).

Rugtvedt - Arendal er enkel sak med 80% ladet og CC på fartsgrensen. Arendal har i tillegg til Stoa en Kiwi-lader på Nedenes. Har du kommet deg avkjøringen mot Stoa før du får varsel om lavt batteri er det bare å fortsette til Nedenes. Litt kortere avstikker fra E18 er Nedenes også.

Arendal - Dyreparken er også problemfritt. Får du ikke sakteladet på dyreparken og skal tilbake i samme retning er det også fortumlader på YX-bensintsasjonen ved E18 i Lillesand som kan brukes på returen.

Utenom disse laderene er det ladere på Kiwi Moveien i Sandefjord, Kiwi Heistad (mellom Telemarksporten og Rugtvedt). Tangen/Kragerø, Brokelandsheia, Lillesand Sentrum og Kiwi+Nissan i Sørlandsparken/Kristiansand.

Så fra å være ødemark når det gjelder hurtigladere for 12 måneder siden er det nå nesten kjedelig å kjøre elbil på strekningen.

Er det ekstremvinder og regnvær kan det være at du må til og justere ladestoppene litt, men i normal norsk sommer bør det ikke være noe problem.

Erik182

Tusen takk for godt svar Emil! Håper at det er noe tull med hurtigladerne når jeg drar. Kommer med en oppdatering når jeg har kjørt ruten til uka.

Leser i en annen tråd at kiwi laderne i Sandefjord er nede. Så får håpe at det endrer seg..
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

emil

Sjekk ladekartet til Fortum og GrønnKontakt før avgang. I tillegg til alle tidligere nevnte ladere er det også en ved travbanen i Tønsberg/Sem. Kun CHAdeMO, kortbetaling og den er litt sær på enkelte kort.

Lasses har fordelen at det er to hurtigladere på stedet, samme også med Sandefjord (hvis disse fungerer) når det gjelder Leaf og Moss ladetorg.

Ladekort fra GrønnKontakt og Fortum er en nødvendighet.


muggost

Har akkurat gjort den turen for andre gang og den er helt uproblematisk med to barn, motvillig frue (kun første gangen  ;) ) og fullstappet Leaf. Kjør til Lasses - der har de gratis hoppeslott som ungene bruker mens vi venter. Hvis du lader til 80% kommer du til Stoa med ca 20% margin. Derfra er det bare 6 mil til dyreparken som har godt med sakteladeparkeringer. I Kristiansand området er det flust med hurtigladere, så du kommer deg også videre til Stavanger uten problemer. Her er min private oversikt: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zce7K7gVDs6U.ky-e-Wbe5xGg&usp=sharing

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA