Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer med Tesla S 85D Tråden

Startet av tveheim, torsdag 13. august 2015, klokken 22:04

« forrige - neste »

tveheim

Vi har kjørt fra Hirtshals til Fjellerup Strand med vår Nissan Leaf. Turen har gått kjempefint ved hjelp av forhåndsbetalt Clever ladekort. Nå har vi kommet frem til destinasjon Fjellerup Strand, men oppdaget at det ikke er mulig å lade bilen med strøm fra huset. Problemet er at laderen ikke finner jording. Er det noen som vet om man kan kjøpe en adapter slik at man får ladet? Virker jo å være jording i kontakten da det er 3 hull, men dette kan jeg for lite om så all hjelp settes STOR pris på!

Thomas

emil

#1
Elektronikkbutikker bør ha adapter, kanskje også godt utstyrte matbutikker/supermarkeder?

Se vedlagte bilde for hvordan adapteren kan se ut.

tveheim


JBS

Du skal kunne købe den disse steder.:
Harald-Nyborg, hjem&fix, Silvan og div hårdehvidvare forrentninger.
Mvh Johnny, Danmark

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Sandpusher

BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

JBS

Det ville være dejligt hvis Norsk Elbilforening købe nogle stykker, og tilbød disse til deres medlemmer når de planlægger en ferietur til Danmark.  ;)
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

tveheim

Neste dilemma er at vi må finne ut hvor mye strøm vi har brukt til å lade bilen. Strømmen koster 2,25 danske kroner her. Er det noen enkel måte å kalkulere dette på? Eksempelvis ladet vi fra 33 prosent til 83 prosent i går.

emil

Det enkleste er nok å regne rundt 2kWh pr mil kjørt basert på saktelading i feriebolig. Hvis disse tallene ikke er lett tilgjengelig kan du si rundt 2.5kWh pr 10% ladet .

Man kan selvfølgelig finregne på kjørt strekning og snittforbruk, men med begge regnemåtene bør det være et lite buffer så utleier ikke føler seg snytt, men heller ingen overpris for deres del.

Så ladingen i går vil ende opp på ca 30kr

Leon

Sitat fra: emil på mandag 13. juli 2015, klokken 14:33
Det enkleste er nok å regne rundt 2kWh pr mil kjørt basert på saktelading i feriebolig. Hvis disse tallene ikke er lett tilgjengelig kan du si rundt 2.5kWh pr 10% ladet .

Eller 6 dkr per 10% ladet (2,25 kr * 2,67 kWh) for å runde litt opp, eventuelt 0,50 dkr per kjørte km hvis du lader opp igjen til samme batteriprosent.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA