Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading

Startet av Pepeminus, torsdag 13. august 2015, klokken 01:13

« forrige - neste »

Pepeminus

Er som tidligere nevnt helt fersk på en iOn 2012mod.
Og etter å ha trålet instruksjonsbok, måtte jeg under baksetet og sjekke "reservehjulet".
Her ligger det en kompressor og ei plastflaske pent pakket inn i plast.
Virker ubrukt, men ledningen og slangen med ventilfestet lå ikke på plassen sin.
Er dette noe man får lett tak i? Event. hvor?

kaiat

Men pakket du ut kompressoren og sjekket? Ledningen og slangen henger fast på de kompressorene av denne typen som jeg har vært borti.

Pepeminus

Synes det er morro å ha ting orginalt i bilen... ;-)
Plasten kompressoren lå i, er gjennomsiktig og luftslange/ledning kunne aldri fått plass i den lille tingen.

kaiat

Har ikke fått handlet meg trilling selv enda, så det kan godt være at du har rett. :) Men ser i brukermanualen at det er bilde (tegning) av en kompressor med ledning og slange i et lite rom på siden av kompressoren. Det var derfor jeg lurte på om du hadde pakket den ut og sjekket. ;)

Pepeminus

Det var ett lite rom på kompressoren, men det var tomt.
Så også "lappemiddelet" var gått ut på dato, vet ikke om det er så viktig?
Uansett, Peugeot skulle fikse det.
Blir artig å se hva de skal ha for å skifte ut "reservehjulet"...

Pepeminus

Tilbakemelding fra BOS var at dem ikke fant "reservehjulet" idet hele tatt..?
Tar likeså Biltemametoden. Har akkurat skiftet dekk så punktering er vel ikke veldig sannsynlig uansett...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA