Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Strømforbruk ved stillestand i kø

Startet av AmundS, søndag 10. januar 2010, klokken 12:51

« forrige - neste »

AmundS

Fins det el-biler eller andre typer miljøvennlige biler som fungerer til middels stor varetransport? Lengste strekningene er på 6 timer. Vurderer å kjøpe inn dette, hvis det fins, til firmaet mitt. Ønsker å velge miljøvennlig når jeg kan.

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

El rayo

Vet ikke om noen elbil som klarer å kjøre 6 timer i ett strekk. Antar det dreier seg om ca 400 km.

For en som ikke er kjent med varetransport er det naturlig å spørre hvor mye "middels stor" er. En semi laster vel 30 tonn?

Hadde du klart deg med en Chevrolet G30 van eller tilsvarende? I såfall kunne du kjørt på LPG (propangass) dersom det ligger fyllestasjoner tett nok langs ruta. Det er flere steder i Oslo som har LPG, neste sørover er vel Hærøya. Tror det blir innført avgift på LPG på lik linje med biodrivstoff fra nyttår og da blir det vel neppe noen økonomisk gevinst.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: POSi411 på lørdag 05. desember 2009, klokken 23:42
Finnes: http://www.smithelectricvehicles.com/
Men de har ikke forhandler i Norge.
Newton har lastekapasitet opp til 7400 kg og rekkevidde opp til 150 miles (240 km), men ikke samtidig. Stor batteripakke spiser av lastekapasiteten.

GVW (Gross Vehicle Weight) er totalvekt, opp til 12 tonn (vet ikke om engelsk og norsk tonn er like mye).
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ken

Smith Newton bygges i statene nå og det kan tenkes at de vil være tilgjengelig  etter hvert.
Et ton= et tonne nesten
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA