Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilens svakeste "del" er sjåføren

Startet av elektrolux, torsdag 07. januar 2010, klokken 00:47

« forrige - neste »

elektrolux

Think her på forumet kunne avsløre hvor alle "koppene" til sprayvaselinen min fra Bilteme var blitt av.

Alle koppene hadde nemlig forsvunnet etter at han fikset opp bilen sin.

Det viser seg at disse koppene passer perfekt som bakre deksel for radiatorviftene på Think Classic. De originale er laget i en gummitype som løser seg opp ca nå! og dermed står motorhuset utsatt til for smuss og fukt.

Kjøp litt sprayvaselin på biltema, og bruk vaselinen på koblinger en vil beskytte mot oksydering. Som bonus kan koppen brukes til å forlenge levetiden på kjøleviftene. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Jeg brukte noe gammel sykkelslanger og kraftig strips til å erstatte original deksel. Spraybokstopper høres holdbart ut.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

#2
Takk for tipset, jeg har også lagt merke til at gummihatta går i oppløsning.

Edit: Vaselin-spray 36-525 er innkjøpt og jeg kan melde at koppen er litt romslig; den må festes på en eller annen måte.

Oksidrens 36-523 og kontaktbeskyttelse 36-524 har samme koppen.

Viftemotoren er påtrykt "SPAL 20150014 382941" på dekselet for magnetskjerming og navnet "Johnson" er støpt inn i huset.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA