Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny bil? Vurder å legge klar folie langs sidene!

Startet av matsbs, fredag 19. juni 2015, klokken 14:02

« forrige - neste »

matsbs

Jeg vurderer å egen-importere Outlander PHEV fra tyskland og sitter med Toll.no (http://www.toll.no/no/bil-og-bat/import-av-bil/innforsel-av-bil/kalkulator-import-av-kjoretoy/?step=3) sin importkalkulator for bil. Jeg synes avgiftene blir forbløffende lave. Kan dette virkelig stemme?

Avgift for egenvekt:   72 927,78
Avgift for motoreffekt: 4 655,76
Avgift for CO2:   - 55 630,51
Avgift for NOx:   117,78
Bruksfradrag (0 %):   0,00
Totalt i engangsavgift:   22 070,81
Vrakpantavgift:   2 400,00
Total i avgifter for dette kjøretøyet:   24 470,81

I tillegg kommer selvsagt også 25% moms.

Verdiene jeg da har oppgitt i kalkulatoren er følgende:

Egenvekt: 1945 (1810 i Norge, men i Tyskland er den oppgitt som 1945. Takluke? Ekstrautstyr?)
Motoreffekt: 89kw
CO2: 44g/km
NOX: 2.5mg/km

Noen som har importert PHEVen og har erfaring?

TB

I følge Mitsubishi sin prisliste er reg.avgift inkl vrakpant for Outlander Plug-in Hybrid EV kr 12 597,-
Mva utgjer ca 80 000 kr av totalprisen.

Dvs, det er i hovedsak på mva sida forskjellen på elbil og hybrid ligg.

Her er Mitsubishi sin prisliste:
http://www.mitsubishi-motors.no/workarea/downloadasset.aspx?id=30064771538
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Kensam

Er riktig det TB sier, importavgifta er kun 12597,. kr på PHEV.

Hvorfor ikke kjøpe PHEV i Sverige i steden for Tyskland ?

Har akkurat kjøpt min PHEV i Sverige og sparte mye på det.
Får bilen denne uka...

PhevVest

Og hvor mye kan du spare på det?
"Norsk" Instyle+ får du jo fra ca. 430'.
Evt. hengerfeste, vinterdekk etc. kommer i tillegg.

Kensam

Min har gått ca 500 mil som dem.vogn i Sverige. Reg jan 2015, Dvs 5 års europagaranti lik den norske, hvit metallic bil med lyst skinn, navi, vinterhjul og fast krok. Lik norsk Instyle+ men mangler adaptiv cruice, filskiftevarsel og bremseassistent, men det klarer jeg meg fint uten.
Kommer på under 330' på norske skilter...

PhevVest

ACC er jo noe av det beste med bilen - veldig behagelig når man kjører i kø, også saktegående.
Ellers høres det jo ut som et bra kjøp.

TS

Er det "Business NAV OBS Safety" som er lik Instyle+ i Sverige ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA