Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av alfbo, mandag 03. august 2015, klokken 21:26

« forrige - neste »

alfbo

Fin el-scooter med topphastighet på rundt 140 km/t og over 100 km faktisk rekkevidde. Basert på moderne batteriteknologi (LiFePo4 72v 90 Ah + BMS).

Fungerer i øyeblikket ikke. Må trolig bytte motor som koster rundt 5000 kroner + frakt og mva. Importør har gått konkurs så egner seg for noen med basis kunnskap om elektriske kjøretøy. Har ikke tid til å reparere selv så selges som den står. Må hentes.

Nypris i 2012 50 000,-. Selges nå meget prisgunstig for 8 000,- som reparasjonsobjekt.

Ta kontakt for nærmere informasjon.


elektrolux

140 km/t toppfart krever rundt 15 kW effekt.

100 km rekkevidde krever minst 10 kW batteri, mens du sier batteriet er 72V x 90 Ahr = 6,5 kWt

Kjører selv Vectrix med 20+ kW maks effekt på motoren. Den har toppfart på 110 km/t og 50-60 km reell rekkevidde fra et 6-7 kWt batteri, så lurer på hva kineserene som bygde denne klarte som amerikanerene som bygde Vectrix bommet på?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

alfbo

Angående toppfart så har jeg sett denne hastigheten selv, men det kan være misvisning, antydning til medvind eller en svak nedoverbakke. Det er i hvert fall ingen problemer å kjøre vesentlig raskere enn trafikken i 110 km/t soner, men det går selvfølgelig ut over rekkevidden.

Når det gjelder rekkevidde så har jeg bekreftet en praktisk rekkevidde over 100 km mange ganger. Kjørte for eksempel til Töcksfors fra Oslo sentrum i rundt 1-2 varmegrader med en snitthastiget som jeg anslår til å ligge mellom 70 og 80 km/t og en beregnet og oppgitt rekkevidde på rett over 100 km. Har også bedrevet småkjøring til og fra jobb i Oslo og fått over 100 km mellom hver lading flere ganger.

Uansett, en eventuell kjøper må gjerne legge til grunn lavere topphastighet eller rekkevidde.

Batteriet viser en spenning på 83-84V fulladet og er aldri nede i 72V annet enn ved akselerasjon eller svært høy hastighet. Tror at batteriene fortsatt er gode, men har ikke målt de. Kvaliteten på scooteren for øvrig er litt Kina-preget så det er ingen Ducati eller BMW. Men, scooteren var fin til mitt bruk så lenge den fungerte. En entusiast med litt kunnskap om elektriske kjøretøy bør kunne få skikk på den og holde den i drift da den består av stort standard komponenter og benytter en Kelly controller. Til prisen bør det være interessant.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA