Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DIY: Skvettlapper på Model S

Startet av mr.rs4, søndag 09. august 2015, klokken 23:37

« forrige - neste »

mr.rs4

Har laget en lade oversikt med diverse info og denne gangen lurer jeg på "tid vs lade effekt(Tid for lading(t))", hvor lang tid det tar for å lade bilen med forskjellige effekter.

BTW, link til hele filen ligger her, bare ikke slett filen :-)
https://drive.google.com/open?id=1p7mIRyU_o3VaFrs-qTtjMDa4exncBlzSaeBQjzKUFC0
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

cstromme

#1
Uten at jeg har gransket den så forferdelig nøye så ser dette korrekt ut.

(Forresten, ladetid, hjemmelader, hurtiglader, ladehastighet osv. Ikke lade tid, hjemme lader.  :))
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

cairnz

Ser i utgangspunktet greit ut, men du har ikke tatt med tap i ladeprosessen. Denne varierer avhengig av effekt det lades med, men hvis du bruker 10% er du "greit" innenfor. Se utregning for dette i M29.
Elbilist

aness

Sitat fra: mr.rs4 på mandag 06. juli 2015, klokken 06:59
Har laget en lade oversikt med diverse info og denne gangen lurer jeg på "tid vs lade effekt(Tid for lading(t))", hvor lang tid det tar for å lade bilen med forskjellige effekter.

KM-tallene dine ser litt lave ut, men jeg ser at du har satt forbruk til 250Wh/km så det er sikkert årsaken til det.

Ellers ser logikken riktig ut, men du klarer ikke å dytte >32A 400V inn i bilen, kobler du deg på 73A 400V vil du uansett bare trekke 32A.

mr.rs4

Sitat fra: aness på mandag 06. juli 2015, klokken 09:35
Sitat fra: mr.rs4 på mandag 06. juli 2015, klokken 06:59
Har laget en lade oversikt med diverse info og denne gangen lurer jeg på "tid vs lade effekt(Tid for lading(t))", hvor lang tid det tar for å lade bilen med forskjellige effekter.

KM-tallene dine ser litt lave ut, men jeg ser at du har satt forbruk til 250Wh/km så det er sikkert årsaken til det.

Ellers ser logikken riktig ut, men du klarer ikke å dytte >32A 400V inn i bilen, kobler du deg på 73A 400V vil du uansett bare trekke 32A.
De km tallene er faktisk det jeg ligger på, allså ca 250.

Det med at en ikke får mer enn 32A inn på bilen er rett ja, men tenkte mer på andre type lading(alla chademo), der kan man ligge på 40 til 50kW, som til svarer 64-73A med 400volt.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Sitat fra: cairnz på mandag 06. juli 2015, klokken 09:31
Ser i utgangspunktet greit ut, men du har ikke tatt med tap i ladeprosessen. Denne varierer avhengig av effekt det lades med, men hvis du bruker 10% er du "greit" innenfor. Se utregning for dette i M29.
Ja, det stemmer. Må få lagt det inn det og ja. For har sett at det stemmer ikke helt 100% ja, så et tap på 10% kan nok stemme bedre :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Sitat fra: cstromme på mandag 06. juli 2015, klokken 08:57
Uten at jeg har gransket den så forferdelig nøye så ser dette korrekt ut.

(Forresten, ladetid, hjemmelader, hurtiglader, ladehastighet osv. Ikke lade tid, hjemme lader.  :))
Bra, men forstår ikke helt hva du mener her
Sitat(Forresten, ladetid, hjemmelader, hurtiglader, ladehastighet osv. Ikke lade tid, hjemme lader.  :))
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

cstromme

Sitat fra: mr.rs4 på mandag 06. juli 2015, klokken 23:56
Sitat fra: cstromme på mandag 06. juli 2015, klokken 08:57
Uten at jeg har gransket den så forferdelig nøye så ser dette korrekt ut.

(Forresten, ladetid, hjemmelader, hurtiglader, ladehastighet osv. Ikke lade tid, hjemme lader.  :))
Bra, men forstår ikke helt hva du mener her
Sitat(Forresten, ladetid, hjemmelader, hurtiglader, ladehastighet osv. Ikke lade tid, hjemme lader.  :))

Bare ignorer. Tar vekk oppmerksomheten rundt formålet med tråden, men klarte ikke å dy meg. Lade tid = når vi lader tiden, ladetid = tiden det tar å lade. :)
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA