Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Maks regen på 240 vs 210 ?

Startet av Griffel, onsdag 29. juli 2015, klokken 04:14

« forrige - neste »

Griffel

Siemens har åpnet standarden sin for for konduktiv lading av elbusser.
Konduktiv lading har åpenbare fordeler sammenlignet med induktiv lading av busser.
Mindre tap.
Letter vekt i bussen, da den slipper motager for induktivlading og stor ladelikeretter.
Lavere pris for bussen.
Større ladeeffekt enn hva som er praktisk mulig med induktiv lading.

TU: http://www.tu.no/industri/2015/06/22/denne-skal-gjore-at-elbussen-tar-over-i-byene

Når bussen er korrekt posisjonert felles en pantograf ned fra ladeportalen. Hver av lederne treffer kontakter på busstaket og når alt er på plass starter ladingen. Bussen kan posisjoneres med et slingringsmonn på en halv meter hver vei. Ved å ha pantografen i portalen og ikke på busstaket spares mye vekt. Foto: Siemens AG

Siemens: http://www.siemens.com/press/en/feature/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-07-ebus.php
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA